۱۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۰۳
کد خبر: 81989545
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت كرمان: مردم درس مردم سالاري ديني را به دنيا آموختند

كرمان - ايرنا - امام جمعه موقت كرمان گفت: مردم با مشاركت گسترده در انتخابات هفتم اسفند، درس مردم سالاري ديني را به دنيا آموختند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمد قاسمي زاده در خطبه هاي نمازجمعه كرمان در مصلي امام علي (ع) افزود: دمكراسي ما مردم سالاري و دمكراسي ديني است و مردم به نظام راي مي دهند.
وي گفت: فرصت سوء استفاده از برخي افراد كه مي خواستند از موقعيت ها سوء استفاده كنند گرفته شد زيرا در تركيب دو مجلس، راي مردم به نظام اسلامي بود.
وي با اشاره به مشاركت 62 درصدي ملت ايران در دو انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي افزود: اين حضور ثابت كرد مردم ايران دمكراتيك تر از ساير نظام هاي مدعي دمكراسي هستند.
خطيب جمعه كرمان بيان كرد: ميزان مشاركت مردم كشورهايي كه مدعي دمكراسي هستند به 50 درصد هم نمي رسد.
وي گفت: انتخابات هفتم اسفند با حماسه اي مهم، با غرور، اقتدار، شكوه و عظمت همراه بود و برگ زرين ديگري را در كارنامه نظام و مردم ايران اسلامي ثبت كرد.
حجت الاسلام قاسمي زاده افزود: انتخابات اين دوره نسبت به ساير ادوار، حساسيت و زحمت بيشتري داشت و رقابت ها در انتخابات سال جاري تنگاتنگ و دشوارتر بود.
وي اظهار كرد: همه اقشار و عوامل برگزاري انتخابات براي برگزاري انتخابات تلاش كردند تا نگاهشان را به دنيا نشان دهند لذا رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز در پيامي از مردم تشكر كردند.
وي از استاندار كرمان، مجريان انتخابات و مردم اين استان به دليل برگزاري انتخابات و مشاركت در اين حماسه سياسي تقدير و براي منتخبان مردم در مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري آرزوي توفيق كرد.
امام جمعه موقت كرمان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي به استحكام مقررات و قوانين نظام اسلامي اشاره كردند كه معنايش اين است انتخابات يك چارچوب دارد و همه بايد در اين چارچوب از حق خود دفاع كنند و حرفشان را به گوش مردم برسانند لذا نبايد فتنه 88 تكرار مي شد.
وي بيان كرد: همه بايد در اين چارچوب حركت كنند و اين امر نشان داد استحكام اين قوانين و مقررات روز به روز بيشتر مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به آتش بس سوريه بعد از فراز و نشيب هاي فراوان اشاره كرد و گفت: حملات ارتش سوريه و جنگنده هاي اين كشور و كمك هاي ساير نيروهاي حزب الله آنها را به آتش بس مجبور كرد.
حجت الاسلام قاسمي زاده اظهار كرد: نكته مهم اين است كه پشت اين آتش بس مساله مهمتري است و آن اين است كه رژيم صهيونيستي، آمريكا، عربستان سعودي و برخي كشورهاي همسايه عربي كشورهايي هستند كه در اين طرح شركت كردند و با فكر شيطنت هاي جديد مجبور شدند آتش بس را بپذيرند و وارد مرحله دوم شوند.
وي گفت: جان كري وزير امور خارجه آمريكا اعلام كرده اگر آتش بس لغو شود ما طرح جايگزين ديگري داريم.
وي افزود: چرا وزير امور خارجه عربستان به اسرائيل سفر مي كند، عربستان و تركيه هم تسليحات خود را در تركيه قرار داده اند و اين به معناي آماده باش است.
امام جمعه موقت كرمان گفت: از همه مهمتر آمريكايي ها اعلام كردند امنيت اسرائيل براي ما جنبه حياتي دارد، اين يعني اينكه سوريه مخل اين امنيت است و طرح آمريكايي ها اين است كه سوريه را تجزيه كنند.
وي خاطرنشان كرد: امنيت در سوريه براي نظام ما هم ارزش حياتي دارد.
حجت الاسلام قاسمي زاده همچنين با اشاره به نامگذاري هفته جاري به نام احسان و نيكوكاري افزود: تامين مسكن، فراهم كردن شرايط ازدواج براي جوانان و ايجاد اشتغال از جمله مصاديق احسان و نيكوكاري است.
وي تاكيد كرد: مردم از خريد اجناس خارجي با هدف ايجاد اشتغال در جامعه خودداري كنند.
امام جمعه موقت كرمان همچنين با اشاره به درگذشت فرج الله سلحشور هنرمند و كارگردان سينما و تلويزيون افزود: اين هنرمند متعهد، پنجره و افقي را بر روي همه كارگردانان و هنرمندان در جمهوري اسلامي باز كرد.
وي گفت: اين هنرمند ثابت كرد اگر بخواهيم فيلمي را بسازيم كه اسلامي و مباني ديني را داشته باشد و مردم را با مسائل ديني آشنا كند امكان دارد و اين را مردم در فيلم يوسف پيامبر مشاهده كردند.
3029/3028