۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰
کد خبر: 81975706
T T
۰ نفر
مديركل ميراث فرهنگي: بازار عرضه توليدات صنايع دستي در قم فراهم مي شود

قم - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قم از فراهم سازي بازار عرضه توليدات صنايع دستي در جهت حمايت از هنرمندان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قم، عيسي رضايي در جلسه كميته نمايشگاه هاي اين اداره كل با اشاره به اينكه نمايشگاه صنايع دستي و گردشگري قم در 17 الي 21 اسفندماه جاري در محل دائمي نمايشگاه هاي قم برگزار مي شود گفت: برپايي اين نمايشگاه زمينه معرفي توليدات را مهيا مي كند تا از اين طريق حمايت هاي مالي و معنوي از هنرمندان استان صورت گيرد.
وي افزود: براي شركت در اين نمايشگاه ها از هنرمندان دعوت مي شود تا با تنوع محصولات، رشته هاي شاخص استان را به مرحله نمايش بگذارند.
وي ادامه داد: با هماهنگي هاي لازم با استانداري و ساير ارگان هاي مربوطه در صدد هستيم تا برگزاري اين نمايشگاه به نفع هنرمندان صنايع دستي و بازاريابي توليدات صورت بگيرد.
رضايي بيان داشت: همه نهادهاي مربوطه بايد با تعامل يكديگر كمك كنند تا صنايع دستي قم در سطح استان و ملي معرفي شود و به عنوان سوغات به زائران ارائه شود.
وي با اشاره به برگزاري تورهاي قم گردي نيز گفت: نمايشگاه صنايع دستي و گردشگري قم بهترين فرصت است تا برنامه هاي جانبي از جمله كارگاه هاي آموزشي و تورهاي قم گردي برگزار شود تا مسافران از نزديك با اماكن گردشگري و تاريخي استان قم آشنا شوند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قم افزود: كميته نمايشگاهي اين اداره كل در جهت برنامه ريزي و مديريت كارآمد برپايي نمايشگاه هاي بخش گردشگري و صنايع دستي در سطح استاني، منطقه اي، ملي و بين المللي تشكيل شده است تا بتوانيم از اين طريق توليدات استان و بخش هاي گردشگري را معرفي كنيم.
معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قم نيز در اين جلسه بر رفع مشكلات و حلقه مفقوده تاسيسات گردشگري قم تاكيد كرد.
سيد احمد وحيدي با اشاره به توسعه تاسيسات گردشگري در اين استان اظهار داشت: برگزاري نمايشگاه ها در معرفي سياست هاي كلي سازمان و رفع موانع تاسيسات گردشگري بايد جدي گرفته شود.
وي افزود: استان قم ظرفيت هاي بالايي در بخش گردشگري دارد كه بايد اين ظرفيت ها به مردم و به خصوص سرمايه گذاران معرفي شود.
معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قم ادامه داد: يكي از اولويت هاي اين اداره كل شناساندن ظرفيت هاي استان قم است تا از اين طريق به توسعه زيرساخت هاي گردشگري اهتمام ويژه اي صورت گيرد.
وي با اشاره به اينكه نمايشگاه ها در ماندگاري زائران نقش مهمي دارد گفت: نمايشگاه ها بايد در بازه زماني مناسب برگزار شود تا با جذابيت هاي گردشگري بتواند زائران را براي ماندگاري بيشتر در اين استان ترغيب كند.
وحيدي ادامه داد: براي نخستين بار تور قم گردي و طبيعت گردي را در نمايشگاه صنايع دستي و گردشگري قم اجرا خواهيم كرد. ك/3
/8138/ 1175