۲۳ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۵۵
کد خبر: 81919528
T T
۰ نفر
افزايش مشاركت 100 درصدي مردم در پرداخت زكات در مياندوآب

مهاباد- ايرنا- مدير كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان مياندوآب از افزايش 100 درصدي مشاركت مردم اين شهرستان در پرداخت زكات در سال جاري خبر داد.

رسول بخشي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سالجاري بيش از 13 ميليارد و 730 ميليون ريال زكات در سطح اين شهرستان جمع آوري شده است.
وي بيان كرد: از اين ميزان حدود هشت ميليارد و 730 ميليون ريال زكات به صورت نقدي و پنج ميليارد ريال نيز به صورت جنسي جمع آوري شده است.
بخشي گفت: زكات جمع آوري شده اغلب در ساخت مسجد، خانه عالم، سهم فقرا و هزينه هاي درماني، تحصيلي و مسكن مددجويان صرف شده است.
وي اضافه كرد: در پنج مركز نيكوكاري مياندوآب كه در مساجد شهر مستقر است، به بيش از چهار هزار و 700 نفر مددجو و ديگر افراد نيازمند از محل زكات جمع آوري شده در سال جاري كمك مالي، خدمات درماني،جهيزيه نوعروسان، اشتغال، تعميرات و خريد مسكن مساعدت شده است.
رسول بخشي از افزايش 50 صدي مشاركت هاي مردمي خيران در كمك به كميته امداد امام خميني(ره) در اين شهرستان خبر داد و گفت: امسال در قالب صندوق هاي صدقات و دريافت كمك هاي مردمي در نقاط مختلف شهري و روستايي بيش از 20 ميليارد ريال وجوه نقد جمع آوري شده است.
به گزارش ايرنا، كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان مياندوآب هم اكنون پنج هزار خانوار را با جمعيتي بالغ بر 13 هزار نفر تحت پوشش حمايتي خود قرار داده است.
شهرستان مياندوآب با 260 هزار نفر سومين شهرستان پرجمعيت آذربايجان غربي به شمار مي رود كه در جنوب استان و 164 كيلومتري اروميه واقع شده است.
7508/6185/1905

سرخط اخبار استان‌ها