۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۴
کد خبر: 81886763
T T
۰ نفر

يك محقق: يك سوم ازدواج ها به طلاق مي انجامد

۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۴
کد خبر: 81886763
يك محقق: يك سوم ازدواج ها به طلاق مي انجامد

بجنورد - ايرنا - يك محقق حوزه و دانشگاه گفت: براساس آمارهاي موجود از هر 100 ازدواج در كشور 30 فقره به طلاق منجر مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا در روز يكشنبه حجت الاسلام امرالله گيوي نهاوندي روز يكشنبه در همايش خانواده اسلامي ويژه زوج هاي جوان از سلسله نشست هاي شيرين سازي زندگي در بجنورد در توضيح طلاق عاطفي گفت: 60 ففره ازدواج ها هم منجر به طلاق عاطفي منجر مي شود كه در طلاق عاطفي هرچند زن و شوهر در كنار هم زندگي مي كنند ولي هيچ محبت يا عشقي با يكديگر ندارند.
وي افزود: بسياري از افرادي كه از همسرانشان جدا شده اند مي گويند هرگز به صحبت هاي همسر خود در هنگام دعوا و مشاجره گوش نمي كردند و اين نشان دهنده آن است كه رابطه زوجين از مدت ها پيش ازهم پاشيده بوده و در واقع نتيجه ادامه دادن به يك رابطه مشكل دار و بدون عشق بوده است.
وي اظهار كرد: در دين مبين اسلام بر تناسب ازدواج تاكيد فراوان شده از اين رو عمده ترين علت طلاق در جامعه ما متناسب نبودن ازدواج ها است.
وي گفت : علت اصلي متناسب نبودن ازدواج ها عدم آموزش و آگاهي والدين از ازدواج مي باشد.
وي با تاكيد بر اينكه زندگي آموختني است و نياز به مهارت دارد افزود: خانواده و مسئولان بايد مهارت زندگي كردن را به فرزندان خود آموزش دهند تا فرزندان در مواقع ازدواج با بحران هاي مختلف روبه رو نشوند.
حجت الاسلام گيوي نهاوندي افزود: خانواده ها و مسئولان بايستي بر مسائل فرهنگي بيشتر تاكيد كنند زيرا كه در شمال تهران از هر چهار ازدواج سه مورد به طلاق و در جنوب تهران نيز از هر سه ازدواج يك مورد به طلاق منجرمي شود اين نشان دهنده اين است كه مسائل اقتصادي نمي تواند مهم ترين عامل باشد.
اين استاد حوزه گفت: خيانت، خشونت، ناسازگاري، عدم تفاهم، فقدان ارتباط ،برآورده نشدن توقعات، اعتياد و مسائل اقتصادي از ديگر مواردي مي باشند كه بر طلاق تاثيرگذارند.
اين همايش به منظور تقويت بنيان خانواده مبتني بر ارزش هاي ديني و رسيدن به سبك زندگي اسلامي و ايجاد نشاط در خانواده از تاريخ 28 آذر تا 30 آذر در بجنورد در حال برگزاري است.
6003/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها