۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۵۵
کد خبر: 81860612
T T
۰ نفر
كشف انبار سلاح و بازداشت 2 تروریست در تونس توسط نیروهای امنیتی

تهران – ایرنا – وزارت كشور تونس روز دوشنبه اعلام كرد كه نیروهای امنیتی یك انبار سلاح كه مقادیر زیادی بمب، مسلسل كلاشنیكف و كمربند انفجاری در آن نگهداری می شد، كشف و دو نفر را كه خود را برای حملات جدید در این كشور آماده می كردند، بازداشت كرده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از تونس، وزارت كشور تونس با صدور بیانیه ای افزود: در عملیات پیشگیرانه نیروهای امنیتی، یك انبار سلاح و مهمات در ایالت مدنین كشف شد كه در آن كمربند انفجاری، دو قبضه اسحله كلاشنیكف، 5 بمب دست ساز، دو بمب مخصوص انفجار خودرو و مقداری مواد منفجره نگهداری می شد.
در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی تونس دو عنصر تروریست را كه بر اساس تحقیقات اولیه در صدد استفاده از این سلاح ها برای حملات انتحاری در این كشور بودند، بازداشت كردند.
گفتنی است، كشف انبار سلاح تنها یك هفته بعد از حمله انتحاری به اتوبوس حامل نیروهای گارد ریاست جمهور تونس صورت گرفت كه منجر به كشته شدن دستكم 14نفر و زخمی شدن 20 نفر دیگر شد.
گروهك تروریستی داعش مسئولیت این انفجار تروریستی را بر عهده گرفت.
تدابیر امنیتی در تونس بعد از این حمله انتحاری به اتوبوس نیروهای گارد ریاست جمهوری شدت یافت.
الباجی قائد السبسی رییس جمهوری تونس در پی این اقدام تروریستی، در سراسر این كشور سی روز حالت فوق العاده اعلام و مقررات منع رفت و آمد در منطقه بزرگ تونس وضع كرد.
همچنین در نشستی كه به ریاست حبیب صید نخست وزیر این كشور برگزار شد، تدابیر امنیتی لازم از جمله آمادگی كامل نیروهای نظامی و استقرار واحدهای نظامی در مراكز حساس اتخاذ گردید.
در همین راستا دفتر ریاست جمهوری تونس اعلام كرد كه مسئولان تصمیم گرفته اند بعد از حادثه تروریستی اخیر، مرزهای زمینی این كشور با لیبی را به مدت 15 روز ببندند.
دفتر ریاست جمهور تونس اعلام كرد: سبسی دستور داده است از چهارشنبه (4آذر)، مرزهای این كشور با لیبی به مدت 15 روز بسته شود.
خاورم**9364**1486**1144
۰ نفر

سرخط اخبار جهان