۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۱۱
کد خبر: 81841136
T T
۰ نفر
پروژه 'جامعه ايمن و شهر سالم' در شهر جديد سهند كليد خورد

تبريز- ايرنا - عمليات اجرايي پروژه بين المللي ' جامعه ايمن و شهر سالم ' براي نخستين بار در آذربايجان شرقي در شهر جديد سهند آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي استانداري، با اجراي اين پروژه شهرجديد سهند در افق برنامه هاي آينده به شبكه جهاني جوامع ايمن پيوسته و لوح و گواهينامه مركز همكاري هاي سازمان جهاني بهداشت (WHO) را دريافت خواهد كرد.
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي در آيين شروع عمليات اجرايي اين پروژه ، مزيت هاي جغرافيايي و آماده بودن بستر و زيرساخت هاي فيزيكي و فرهنگي را از علل انتخاب شهر سهند براي اجراي پروژه جامعه ايمن و شهر سالم در استان عنوان كرد.
محمدصادق پورمهدي با اشاره به ويژگي هاي جامعه ايمن و شهر سالم گفت: در اين جامعه تمامي خدمات شهري از نظر اجتماعي، فرهنگي و زندگي منطبق با استانداردهاي بين المللي و شهرهاي توسعه يافته ارايه مي شود و در آن با اجراي برنامه هاي پيشگيري، آمار حوادث به صفر و يا حداقل كاهش خواهد يافت.
وي با تاكيد بر استفاده از تجارب روز دنيا در اجراي طرح هاي محلي اظهاركرد: مدل و ماهيت طرح جامعه ايمن به گونه اي است كه بايد در آن همه بخش ها پاي كار بيايند و به صورت تيمي و با مشاركت مردم و نهادهاي مدني اهداف آن را محقق سازند.
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي افزود: اين الگو بر همكاري هاي بين بخشي و مشاركت همه كليه بخش هاي توسعه به ويژه نهادها و سازمان هايي كه در زمينه تامين ايمني مردم فعاليت مي كنند، مبتني است و موفقيت آن در گروي مشاركت همگاني است.
وي اعلام كرد: براساس برنامه هاي سند تدبير توسعه استان و نيز آمادگي سازمان هاي بين المللي پس از شهر جديد سهند اين طرح در ساير شهرهاي استان هم براساس اولويت اجرا خواهد شد.
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، كاهش بروزحوادث و كاهش آمار مرگ و ميرهاي ناشي از آن و نيز ارتقاي ايمني جامعه شهري و بهبود شاخص هاي زندگي از جمله اهداف 'جامعه ايمن' است.
شهر جديد سهند واقع در 20 كيلومتري شمال غرب تبريز و در دامنه كوه سهند يكي از شهرهاي آذربايجان شرقي است كه با هدف اسكان سرريز جمعيت شهر تبريز تاسيس شده است.
3071/518

سرخط اخبار استان‌ها