۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۲۰
کد خبر: 81744143
T T
۰ نفر
كاهش پنج درصدي جرايم و شش درصدي تلفات جاده اي در كشور

كرمان - ايرنا - فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: وقوع جرايم در حوزه هاي مختلف كشور در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد كاهش يافته است.

به گزارش ايرنا سردار سرتيپ حسين اشتري عصر سه شنبه در آيين توديع و معارفه فرماندهان سابق و جديد انتظامي استان كرمان افزود: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزايش 20 درصدي كشف مواد مخدر در سطح كشور هستيم.
وي گفت: تلفات جاده اي نيز در سال جاري حدود شش درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشته است.
وي افزود: سياست هاي كلي و ماموريت هاي نيروي انتظامي در تمام كشور مشخص است و بايد با استفاده از طرفيت هاي موجود اين روند را تسريع كرد.
فرمانده ناجا گفت: امروز نيروي انتظامي و ساير نيروهاي نظامي، اطلاعاتي و قضايي با پيروي از رهبري و براساس همدلي و همزباني موجود در كشور با هوشياري و اشراف كامل اطلاعاتي بر دشمن كاري كرده اند كه اشرار و گروه هاي ضد انقلاب، سودجود و قاچاقچي نتوانند آرامش مردم را به هم بزنند.
وي تامين نظم و امنيت را از جمله وظايف نيروي انتظامي برشمرد و گفت: نيروي انتظامي براي استقرار نظم و امنيت تا پاي جان ايستاده است و دليل آن نيز همين شهدايي است كه تقديم شده اند.
سردار اشتري افزود: امروز نيروي انتظامي افتخار دارد مقتدرانه در برابر هرگونه قانون شكني و هر حركتي كه موجب سلب آسايش مردم مي شود، مي ايستد.
وي اظهار كرد: امروز نيروي انتظامي افتخار اين را دارد كه پناهگاه و امين مردم است و اين بزرگترين سرمايه براي اين نيرو است.
وي گفت: رويكرد نيروي انتظامي بر مبناي پيشگيري اجتماعي شكل گرفته تا بتوانيم از جرايم و ناهنجاري ها به وسيله مردم پيشگيري كنيم و اين فرهنگ جامعه محوري و ارتباط با مردم و مسوولان براي نيروي انتظامي تبديل به يك سرمايه شده كه بايد روز به روز افزايش يابد.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: آمادگي داريم با همكاري مردم و هدايت هاي رهبري و همراهي مسوولان اقدامات شايسته تري را به جامعه ارايه دهيم.
وي عنوان كرد: امروز خدمات انتظامي نيروي انتظامي بالاترين خدمات نسبت به همه دستگاه هاست و اين امر براي نيروي انتظامي يك افتخار محسوب مي شود.
وي گفت: بالاترين افتخار ما اين است كه سرباز ولايت هستيم و اميدواريم بتوانيم زير چتر ولايت خدمتگزار خوبي براي مردم باشيم.
سردار اشتري اظهار كرد: بايد تسهيلاتي فراهم شود كه خدمات نيروي انتظامي همواره بهتر به مردم ارايه شود.
وي افزود: در سال هاي گذشته توجه ويژه اي به استان كرمان شده است و اين استان در حال حاضر نير در اولويت قرار دارد.
وي گفت: امروز كشور جمهوري اسلامي ايران به دليل امنيت موجود خود مورد تهاجم همه بيگانگان است و نيز به دليل پيشرفت ها و استكبارستيزي مردم و مسوولان، مورد طمع همه جهانخواران و كساني است كه اين استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را نمي خواهند.
فرمانده ناجا با اشاره به توطئه هاي مختلفي كه در مسير انقلاب رخ داد ادامه داد: اين توطئه ها به لطف خداوند، رهبري هاي امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري، حضور مردم و آمادگي نيروهاي نظامي و انتظامي و هماهنگي مردم و مسوولان خنثي شده است.
وي تاكيد كرد: امروز نيز دشمنان دنبال اين هستند كه امنيت و ثبات موجود در كشور را به هم زده و امنيت اجتماعي كشور را خدشه دار كنند.
وي افزود: استان كرمان به دليل نزديكي با برخي كشورهايي كه ثباتي در آنها نيست، در معرض تهديدات زيادي از جمله ترانزيت مواد مخدر از سمت جنوبشرق، تردد اتباع غيرمجاز و حضور اشرار است و با وجود همه اين تهديدات، اين استان از استان هاي امن كشور به شمار مي رود.
سردار اشتري عنوان كرد: در سال هاي گذشته مشكلات و تهديداتي در استان كرمان وجود داشت و امروز با وجود اين تهديدات كرمان از استان هاي امن و آماده مقابله با هر شيطنتي است.
وي با اشاره به همدلي و همزباني بين مسوولان، مردم و دستگاه هاي مختلف در استان كرمان گفت: اين امر مطالبه رهبري نيز هست و همه بايد به اين سمت حركت كنيم.
وي به توديع سردار حسين چناريان فرمانده سابق انتظامي استان كرمان اشاره كرد و گفت: ايشان 35 سال خدمت صادقانه، خالصانه و بي منت را در هر جايگاهي بوده است، به نظام ارايه كرده است.
در اين آيين سرهنگ رضا بني اسدي به عنوان فرمانده انتظامي استان كرمان معرفي شد.
7440/3028

سرخط اخبار استان‌ها