۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۵
کد خبر: 85481185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برش کیک برای ۵۰ دختر شهید کرمان

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۵
کد خبر: 85481185
برش کیک برای ۵۰ دختر شهید کرمان

کرمان- ایرنا- مدیران ارشد کرمان روز شنبه در برنامه‌ای مناسبتی به همت دانشگاه پیام‌نور نشان دادند که گرچه دختران شهید، پدرانشان را در کنارشان نداشتند که روزشان یا تولدشان را به آنان تبریک بگوید، اما همه این مدیران، در نقش پدران این دختران محسوب می‌شوند و به همین مناسبت آیین تکریم و تجلیل از ۵۰ دختر شهید این استان نیز برگزار شد.

به گزارش ایرنا این همایش به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) با عنوان تکریم و تجلیل از دخترا شهدای شهر کرمان در محل سالن ۹ دی دانشگاه پیام نور کرمان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده انتظامی استان، رییس کل دادگستری، شماری از مدیران کل و دیگر اقشار درحالی برگزار شد که ۵۰ دختر شهید از شهیدان امنیت، حادثه تروریستی گلزار شهدا(دیماه سال ۱۴۰۲)، سلامت و نیز شهیدان مدافع حرم مورد نکوداشت قرار گرفتند و حضور این دختران به همراه مادرانشان که الگوهای صبر و زندگی هستند، جلوه های خاصی به همایش داده بود.

برش کیک برای ۵۰ دختر شهید کرمان

در این مراسم کیک تولد نمادین ۴۰ کیلویی برش داده و بین فرزندان و خانواده ها شهدا توزیع شد؛ همچنین تندیس افتخار و هدایایی به رسم یادبود به دختران شهدای حاضر در سالن تقدیم شد تا یادی باشد از پدران و مادرانی که سال قبل یا سال های گذشته برای دختران دلبندشان تولد گرفتند و امسال آسمانی شدند و جایشان به ظاهر در بین ما خالی است.

ورود پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) توسط خادمیاران آن حضرت، اجرای گروه سرود مهر وطن کرمان، شعرخوانی توسط شاعره کرمانی سرکار خانم مظهری صفات، روایتگری سردار حسنی سعدی از آزادگان و مدیر گلزار شهدا از علقه سردار شهید سلیمانی به فرزندان شهدا و نورافشانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
همچنین در این مراسم به طور نمادین از ساختمان کتابخانه دانشگاه پیام نور مرکز کرمان به نام شهیده مکرمه حسینی رونمایی شد.

حضور برخی بانوان و دختران با لباس هلال احمر درحالی بود که یاد شهیده مکرمه حسینی فعال در هلال احمر و دانشجوی پیام نور که در انفجارهای تروریستی کرمان به شهادت رسید نیز زنده نگه داشته شود.

برش کیک برای ۵۰ دختر شهید کرمان

در مراسم تکریم دختران شهدای شهر کرمان رونمایی از کتاب های جدید مرکز حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس ویژه کودکان نیز انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در این مراسم با تشریح جایگاه زن و تکریم دختران در دین مبین اسلام گفت: تجلیل از دختران شهید در دهه کرامت بسیار ضروری است، دخترانی که پدر یا مادر آنان آسمانی شده اند و امروز مدال افتخار نصیب فرزندان آنان شده است.

برش کیک برای ۵۰ دختر شهید کرمان

دکتر فاطمه معین الدینی رییس دانشگاه پیام نور استان نیز تجلیل از دختران شهید را افتخاری برای این دانشگاه در همکاری با بنیاد شهید دانست که سبب افتخار جامعه دانشگاهی و برکت بیشتر فعالیت ها در این نهاد می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha