۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۲۴
کد خبر: 81563717
T T
۰ نفر
راهپیمایی فلسطینیان مانع یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی شد

تهران- ایرنا- راه پیمایی روز گذشته فلسطینیان در مسجد الاقصی مانع یورش شهرك نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش روزنامه اردنی الغد، راهپیمایان فلسطینی با فریاد الله اكبر و اعلام خشم خود نسبت به اشغالگران صهیونیست، شهرك نشینان صهیونیست را كه قصد یورش به مسجد الاقصی از سمت باب المغاربه را داشتند تا خروج از باب السلسله تعقیب كردند.

از نخستین ساعت بامداد امروز نیز فلسطینیان با سرازیر شدن به سمت مسجد الاقصی در بخش های مختلف آن مستقر شدند تا بار دیگر از یورش شهرك نشینان صهیونیست كه قصد ورود به مسجد الاقصی از باب المغاربه تحت حمایت پلیس ویژه رژیم صهیونیستی را دارند، جلوگیری كنند.

نمازگزاران فلسطینی برای سومین روز پیاپی توانستند توطئه های رژیم صهیونیستی موسوم به معبد موهوم در خصوص برگزاری جشنواره های ویژه عید پسح در داخل مسجد الاقصی را خنثی كنند.

عبدالله كنعان دبیر كل كمیته ملكیت امور قدس گفت: مقامات رژیم صهیونیستی علی رغم توافقنامه اردن و رژیم صهیونیستی و همه قراردادهای منعقد شده و علی رغم به رسمیت شناختن اردن به عنوان متولی مسجد الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی، همچنان به تجاوزات خود علیه مقدسات اسلامی به ویژه مسجد الاقصی و مسیحیت ادامه می دهد.

وی به روزنامه اردنی الغد گفت: شهرك نشینان صهیونیست با حمایت مقامات رژیم اشغالگر قدس به مسجد الاقصی یورش می برند و به نمازگزاران و طلبه های روحانی توهین می كنند و مقدسات دینی را مورد حرمت شكنی قرار می دهند.

كنعان افزود: مقامات رژیم صهیونیستی همچنان قوانین بین المللی كه طبق آن قدس بر اساس سرزمین های اشغالی سال 1967 تحت اشغال رژیم صهیونیستی می باشد نقض می كنند و بیانه های سازمان های یونسكو و حقوق بشر را نادیده می گیرند.

وی ادامه داد كه قانون جنگلی كه رژیم صهیونیستی به آن اعتقاد دارد امنیت و صلح را محقق نخواهد ساخت و تداوم تجاوزهای رژیم صهیونیستی منجر به انتفاضه فلسطینی جدیدی می شود.

كنعان در ادامه خواستار اقدام فوری كشورهای عربی - اسلامی برای مقابله با تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین و مقدسات دینی و متوقف ساختن آن شد.

خاورم** 1453/1275