۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۵۷
کد خبر: 81498610
T T
۰ نفر
معاون وزیر نیرو:نیروگاه های گازی كشور به سیكل تركیبی تبدیل می شود

آبادان - ایرنا- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت:راهبرد این وزارت، تبدیل تمامی نیروگاه های گازی 160 مگاواتی به نیروگاه های سیكل تركیبی است.

به گزارش ایرنا، نیروگاه چرخه تركیبی، شامل تعدادی توربین گاز و توربین بخار است كه با استفاده از بویلر بازیاب، از حرارت موجود در گازهای خروجی از توربین‌های گاز، برای تولید بخار آب مورد نیاز در توربین‌های بخار استفاده می‌شود.

'هوشنگ فلاحتیان' یكشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه سیكل تركیبی آبادان در گفت و گو با رسانه ها، افزود:قرارداد ظرفیت سازی تولید سه هزار و 730 مگاوات برق از بخار نیروگاه های گازی كشور منعقد شده است و در آینده نزدیك نیز قرارداد چهار هزار و 300 مگاوات افزایش ظرفیت تولید برق از بخار نیروگاه های گازی با بخش خصوصی منعقد می شود.

وی اظهار داشت:با انعقاد و اجرایی شدن این قراردادها، طی سه تا چهار سال آینده در مجموع هشت هزار مگاوات برق از نیروگاه های سیكل تركیبی با سرمایه گذاری بخش خصوصی تولید می شود.

فلاحتیان ادامه داد:با استفاده از انرژی خروجی از نیروگاه ها و تبدیل آب به بخار با نصب یك دستگاه توربین بخار بدون نیازی به استفاده از سوخت جدید، بهره وری در تولید برق افزایش می یابد.

معاون وزیر نیرو ادامه داد:بدون شك اجرای این پروژه ها می تواند به حفظ محیط زیست كمك كند، به عبارت دیگر با بازگشت انرژی خروجی نیروگاه های گازی به چرخه تولید، دیگر نیازی به استفاده از سوخت جدید نبوده و آلاینده های كمتری نیز به محیط زیست وارد می شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق اظهار داشت:در نیروگاه سیكل تركیبی برق آبادان نیز با توجه به وجود چهار واحد توربین گاز 123 مگاواتی، این نیروگاه به دو واحد بخار 160 مگاوات مجهز شده و راندمان این نیروگاه از 32 درصد به 49 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر نیرو در امور برق و نیروگاه ها، روز یكشنبه از روند فعالیت نیروگاه سیكل تركیبی شهرستان آبادان دیدن كرد.

6125/3015

سرخط اخبار استان‌ها