۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۰۲
کد خبر: 80805260
T T
۰ نفر

حج عبادت و نماد عبوديت و بندگي در درگاه خداوند است

۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۰۲
کد خبر: 80805260
حج  عبادت و نماد  عبوديت و بندگي  در درگاه خداوند است

ساري - مدير حج و زيارت مازندران با بيان حج را عبادت خداوند و نماد عبوديت و بندگي مسلمان در درگاه خداوند دانست و گفت: حج سفر دنيا نيست بلكه سفر الي الله است.

'سيد حبيب الله ساداتي' روز شنبه در اولين روز از هفته حج (اول لغايت هفتم ذيقعده) در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در ساري افزود: حج در معني يعني قصد، آهنگ و در اصطلاح يعني قصد و آهنگ زيارت خانه خدا و انجام اعمال معين در زمان و مكان خاص هر ساله برگزار مي شود.

وي با اشاره به اينكه حج مظهر توحيد و كعبه خانه توحيد است، اظهارداشت: بطور كلي عمليات مديريت حج و زيارت در چهار بخش شامل حج تمتع، عمره مفرده، زيارت عتبات عاليات در عراق و زيارت عتبات مقدسه در سوريه تعيين شده است.

وي در باره سفر معنوي حج تمتع، بيان داشت: به لطف الهي در سالجاري دو هزار و 650 زائر مازندراني كه تا دهم ديماه سال 84 كه در بانكهاي عامل نامنويسي كرده اند در قالب 26 كاروان با ظرفيتهاي 92، 130 و 175 نفره ساماندهي و به حج تمتع مشرف خواهند شد.

وي اضافه كرد: سفر معنوي اين عده به سرزمين وحي از هفتم مهر ماه امسال از فرودگاه بين المللي دشت ناز ساري آغاز و تا سيزدهم مهرماه ادامه خواهد يافت.

مدير حج و زيارت استان در مورد عمره مفرده، گفت: در سال 91 و 92 حدود سي هزار زائر مازندراني تا تاريخ سيزدهم تير ماه سالجاري در قالب 253 گروه به عمره مفرده مشرف شدند.

ساداتي با اشاره به اينكه اعزام تمامي زائرين عمره مفرده از فرودگاه دشت ناز ساري و از طريق شركتهاي هواپيمايي ايراني به مقصد جده بوده است، افزود: تمامي كاروانهاي عمره در رفت و برگشت از خدمات مدير راهنما، معاون، روحاني كاروان، مدير ثابت هتل و مامورين مستقر در شهرهاي مكه و مدينه بهره مند مي شوند.

وي در باره اعزام زائران به عتبات عاليات (عراق) گفت: با توجه به دوستي اهلبيت در بين مردم ولايتمدار مازندراني تقاضا براي تشرف به عتبات عاليات از سير صعودي برخوردار و اعزام مشتاقان زيارت قبور ائمه اطهار به عتبات عاليات عراق در سطح وسيعي ادامه دارد و به لطف خدا بدون كمترين مشكل به زيارت نائل و به ميهن اسلامي مراجعت مي كنند.

وي ادامه داد: سالانه به طور متوسط حدود 30 الي 40 هزار نفر به اين سفر معنوي مشرف مي شوند كه با توجه به نرخ جمعيت از روند مناسبي برخوردار مي باشد.

مدير حج و زيارت استان همچنين در باره اعزام زائر به عتبات مقدسه به كشور سوريه، بيان داشت: اعزام زائرين به سوريه با توجه به حضور تروريستهاي تكفيري در آن كشور در حال حاضر به حالت تعليق در آمده است.ك/3

609/402