اشتغال جدید برای بیش از ۸۰۰ نفر در بخش کشاورزی مازندران

ساری- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت :همزمان با آغاز گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی (۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه) ۵۳ طرح با اعتبار ۶هزارو ۷۹۴ میلیارد ریال آماده بهره برداری است که منجر به اشتغالزایی ۸۱۳ نفر خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، بابک مومنی افزود: از این میزان اعتبار ۱۸۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ۶هزارو ۷۵ میلیار ریال سهم آورده توسط بخش خصوصی، ۵۳۶ میلیارد ریال نیز سهم اعتبارات ملی و استانی است.

وی طرح های بهره برداری شده را شامل ۴۲ طرح مربوط به بخش آب و خاک، چهار طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی، سه طرح در زمینه باغبانی و گلخانه، یک پروژه برای تولیدات دامی و طیور، یک پروژه بخش عشایر، یک طرح منابع طبیعی و یک طرح را هم در بخش تحقیقات و ترویج کشاورزی مازندران عنوان کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: این پروژه‌ها ۳۲۳ فرصت شغلی بصورت مستقیم و ۴۹۰ فرصت شغلی بصورت غیرمستقیم ایجاد کرده است.

این مسوول کشاورزی مازندران با اشاره به دستاوردها و اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی گفت: در این دولت میزان تولیدات کشاورزی در این استان در مقایسه با دولت قبل از آن رشد افزایشی داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در دولت مردمی سیزدهم در زمینه تولید محصولات دامی افزایش تولید داشته ایم افزود : تولید گوشت سفید تا پیش از دولت سیزدهم ۲۷۹هزارو ۲۲۵ تن بود اما در دولت مردمی سیزدهم ۳۳۶ هزار تن رسید که نشان دهنده ۲۰ درصد رشد در استان است.

مومنی تصریح کرد: در بحث تولید گوشت مرغ آماده به طبخ در نتیجه ساماندهی تامین نهاده‌ها و ارتقای مدیریت زنجیره طیور در دولت مردمی استان مازندران رشد ۲۳ درصدی داشته است.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

همه ساله ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha