۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۰۵
کد خبر: 80651725
T T
۰ نفر
ناوهواپيمابر آمريكا در ادامه حضور تنش زا وارد سواحل كره جنوبي شد

تهران - گزارش دريافتي روز شنبه حاكي است يك فروند ناو هواپيمابر آمريكا در ادامه حضور تنش زا به بهانه شركت در رزمايش با كره جنوبي درحالي وارد سواحل اين كشور شده است كه كره شمالي بارها تاكيد كرده است كه برپايي اين رزمايشها تهديدي عليه ثبات شبه جزيره كره و كل منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از 'بوسان'، دریادار 'مایك وایت' فرمانده كاروان تدافعی 'نیمیتز' آمریكا كه شامل 64 فروند هواپیما و نیز رزمناو وناوشكن است، پس از ورود این ناو هواپیما بر به سواحل بندر جنوبی 'بوسان' كره جنوبی به خبرنگاران گفت كه ناو هواپیمابر 'نیمیتز' طبق یك برنامه زمانبندی شده در این منطقه از آسیا مستقر شده است.

وی مدعی شد حضور ناو مذكور دراین منطقه به منظور تبادل اطلاعات آموزشی با كشورهای منطقه بوده و درواكنش به رویداد خاصی نیست.

وزارت دفاع كره جنوبی نیز اعلام كرد این ناو هواپیمابر كه یكی از بزرگترین ناوهای جنگی جهان است، به منظور شركت در رزمایش مشترك عملیات جستجو و نجات آمریكا و كره جنوبی و نیز گشت زنی در اطراف شبه جزیره كره وارد این منطقه شده است.

گزارشها حاكی است ورود این ناو هواپیما بر آمریكایی به این منطقه موجب افزایش تنشهای موجود در شبه جزیره كره خواهد شد كه با ادعاهای اخیر آمریكا و كره جنوبی مبنی بر تحركات نظامی از جانب كره شمالی شدت گرفته است.

حضور نیروهای نظامی آمریكا در كره جنوبی و برپایی رزمایشهای مشترك این دوكشور همواره اعتراض كره شمالی را برانگیخته است كه این اقدامها را تهدیدی برای صلح و ثبات این منطقه می داند.

مترجمام**1450**1577

سرخط اخبار جهان