۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۱۹
کد خبر: 80606599
T T
۰ نفر

پيدايش حوزه هنري از بركات انقلاب اسلامي است

۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۱۹
کد خبر: 80606599
پيدايش حوزه هنري از بركات انقلاب اسلامي است

كرمانشاه - رييس حوزه هنري استان كرمانشاه، پيدايش حوزه هنري را از بركات انقلاب اسلامي برشمرد.

به گزارش ایرنا، 'عباس سروری' سه شنبه در نشست هم اندیشی روز هنر انقلاب اسلامی در جمع هنرمندان، سال 1392 را سالی سرشار از حماسه و افتخار برای كشور عنوان كرد.

وی با بیان شعار 'حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی' سال از سوی رهبری گفت: حماسه های ملت ما از قیام الهی 15 خرداد 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه آفرینی دلاورمردان این سرزمین در دفاع مقدس و حضور آگاهانه در عرصه های اجتماعی، علمی، خودكفایی، دانش هسته ای و مقاومت اقتصادی در مقابل تحریم های استكباری و روحیه والای ولایتمداری به بركت پدیده انقلاب اسلامی به رهبری حكیمانه امام عظیم الشان و وجود پربركت مقام معظم رهبری است.

سروری در ادامه پیدایش حوزه هنری را یكی از بركات انقلاب اسلامی دانست و افزود: حوزه هنری پایگاه اصیل هنر انقلاب اسلامی و خواستگاه و جایگاه هنرمندان انقلاب و متعهد است و نام شهید آوینی افتخار بزرگی است كه با حوزه هنری عجین گشته است.

رییس حوزه هنری كرمانشاه افزود: در گذشته هنر در اختیار خواص بود و هیچ ارتباط و جایگاهی در بطن مردم نداشت، حال آنكه در سایه انقلاب اسلامی هنر انقلاب و هنرمندان نجیب و انقلابی جایگاه ارزشمندی در بین مردم پیدا كرده اند و به فرهنگ و هنر این سرزمین خدمات شایسته ای ارائه داده اند.

سروری گفت: حوزه هنری بر خود وظیفه می داند كه از جایگاه هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی تجلیل بعمل آورده و شرایط را برای جریان سازی و گفتمان ادب و هنر انقلاب اسلامی، مرجعیت در هنر انقلاب اسلامی، صدور پیام ارزش های انقلاب به سراسر جهان بویژه جهان اسلام و كسب جایگاه مناسب و در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مهیا نماید.

وی افزود: بیستم فروردین سالروز شهادت شهید آوینی بعنوان روز هنر انقلاب اسلامی، پاسداشتی از تلاش و مجاهدت هنرمندانی بزرگ همچون آوینی خواهد بود.

7450/567