۲۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۳۶
کد خبر: 80536793
T T
۰ نفر
نشست فلسطيني در نيويورك با وجود فشارهاي لابي صهيونيستي برگزار شد

تهران - فشارهاي لابي رژيم صهيونيستي براي جلوگيري از برگزاري يك نشست فلسطيني و ضداشغالگري در نيويورك شكست خورد.

شبكه خبری الجزیره روز شنبه اعلام كرد كه با وجود اقدامات گروهی از حامیان رژیم صهیونیستی در اعتراض به برگزاری یك جلسه سخنرانی به نفع فلسطینی ها در شهر نیویورك، نشست برنامه ریزی شده مقابله با اشغالگری اسراییل و لزوم تحریم و مجازات آن، در دانشكده علوم سیاسی دانشگاه بروكلین برگزار شد.

الجزیره افزود: هنگامی كه دانشگاه بروكلین اعلام كرد، میزبانی این نشست خواهد بود، اعتراض های گسترده طرفداران اسراییل و برخی رجال سیاسی نیویورك را بر انگیخت تا جایی كه به توقف كمك های مالی دولت تهدید شد.

بنا بر این گزارش، جلسه گفت وگو با حضور عده زیادی در دانشگاه بروكلین برگزار شد و با وجود همه درخواست ها برای تحریم، لغو جلسه و حملات تبلیغاتی گسترده گروههای یهودی حامی رژیم صهیونیستی و اعمال فشارهای مقامات سیاسی بر دانشكده علوم سیاسی، داوطلبان حضور در نشست ساعت ها برای شركت در جلسه انتظار كشیدند.

خبرنگاران رسانه ها اجازه حضور در جلسه و نقل خبرهای آن را نداشتند. یك گروه دانشجویی برگزار كننده جلسه بود و نشست نیز تحت نظارت دانشكده علوم سیاسی بروكلین همراه 12 سازمان محلی برگزار شد.

الجزیره افزود: برگزار كنندگان جلسه هدف اصلی خود را آگاه كردن آمریكایی ها از ماهیت درگیری خاورمیانه از نگاه فلسطینی ها اعلام كردند و گفتند كه آنچه در آمریكا درباره موضوع فلسطین و اسراییل بیان می شود، همواره از نگاه هواداران اسراییل است كه این هدف مورد حمایت محافل یهودی آمریكا كه رژیم صهیونیستی را نماینده یهودیان نمی دانند، هم قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، یك پژوهشگر و فعال فلسطینی و یك استاد دانشگاه یهودی آمریكایی مخالف اشغالگری اسراییل، سخنرانان نشست بروكلین بودند.

حاضران در نشست اعلام كردند، خط فكری جدیدی در آمریكا با نفوذ رژیم صهیونیستی شكل گرفته است و گروههای فشار و هوادار اسراییل، این دیدگاه را رواج می دهند كه اصل و اساس آن انكار حقوق فلسطینی ها و حمایت تمام عیار از رژیم صهیونیستی در برابر هر گونه بازخواست قانونی یا مجازات به دلیل اشغالگری این رژیم است.

شهردار نیویورك از برگزاری نشست سخنرانی در دانشگاه بروكلین حمایت كرده بود اما تعدادی از اعضای شورای این شهر ضمن مخالفت با این اقدام اعلام كرده بودند، برگزاری چنین نشست هایی مشوق و مروج خواسته های فلسطینی ها و ایجاد كننده مانع در برابر اجرای راه حل وجود دو كشور در كنار یكدیگر است.

الجزیره افزوده است: به نظر می رسد هدف از تمام فشارهایی كه به دانشگاه بروكلین اعمال می شود، این است كه از این پس هر گونه تلاش برای انتقاد از اسراییل در داخل نهادهای آموزشی آمریكا بسیار دشوار و با هزینه سنگین معنوی همراه باشد، همچنان كه هم اكنون چنین انتقادی در داخل محافل سیاسی و رسانه ای آین كشور دشوار و پرهزینه است.

فلسطینی ها و حامیان حقوق ملت فلسطین مدتی است كه فعالیت جهانی را برای تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی و مجازات این رژیم به دلیل نقض قوانین بین المللی در سرزمین های اشغالی آغاز كرده اند و برای تحقق آن تلاش می كنند.

مترجمام 1491**1516