۱۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۴۱
کد خبر: 80519377
T T
۰ نفر
قم در روز ميلاد پيامبر اكرم(ص)، غرق در نور و سرور است

قم ـ قم در روز ميلاد پيامبر اكرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) يكپارچه غرق در نور و سرور است.

به گزارش ایرنا، همزمان با هفته وحدت و فرارسیدن هفده ربیع الاول، سالروز میلاد پیامبر اكرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، مردم استان قم با برپایی جشنها در مساجد، تكایا و هیات های مذهبی به شادمانی پرداختند.

مجاوران و زایران كریمه اهل بیت (س) در حرم مطهر آن بانوی بزرگوار حضور پیدا كردند تا در كنار این بارگاه نورانی، علاوه بر عرض ارادت و تبریك به خواهر بزرگوار هشتمین امام شیعیان، در آیین های جشن این روز بزرگ شركت كنند.

همچنین مراسم جشن و سرور در مسجد مقدس جمكران با حضور مشتاقان حضرت مهدی (عج) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از سراسر كشور از دیشب آغاز شده و تا امروز نیز ادامه خواهد یافت.

مردم متدین و دوستدار ولایت قم نیز از چند روز پیش با چراغانی و آذین بندی خیابانها و معابر و با حضور در آیین های بزرگ طی دیشب و امروز، ارادت خود را به پیامبر اكرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) نشان دادند.

در بیوت آیات عظام، دفتر رهبر معظم انقلاب، مساجد، تكایا و حسینیه های این شهر نیز به همین مناسبت مجالس جشن ترتیب یافته و سخنرانان گوشه هایی از زندگانی گهربار حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) و فرهنگ وحدت را بیان می كنند.

سخنرانان و مداحان در مساجد، حسینیه ها و منازل درباره ضرورت نادیده گرفتن نقاط افتراق و تاكید بر مشتركات جامعه اسلامی سخنرانی كردند.

كسبه و بازاریان مناطق مختلف استان نیز با چراغانی و برافراشتن پرچم های رنگی به نشانه پاسداشت هفته وحدت، عشق، ارادت و دلبستگی خود را به دین اسلام و اهل بیت (ع) ابراز داشتند.

به همین مناسبت شب گذشته چندین نقطه از شهر مقدس قم نورافشانی شد.

شیعیان معتقدند در روز هفدهم ربیع الاول، هنگام فجر روز جمعه در مكه معظمه ولادت با سعادت حضرت سیدالانبیا، محمد مصطفی(ص) واقع شده است؛ برادران اهل سنت نیز بر این باورند كه این رویداد فرخنده در دوازدهم ربیع الاول بوده است.

نام آن حضرت محمد(ص) و كنیه وی ابوالقاسم است، نام پدر آن حضرت عبدالله و نام مادر وی آمنه بنت وهب است.

همچنین در 17 ربیع الاول سال 83 هجری ولادت با سعادت امام جعفر صادق(ع) در مدینه منوره اتفاق افتاده است.

نام مبارك آن حضرت جعفر و كنیه شریفش ابوعبدالله و لقب نورانی حضرت، صادق است؛ پدر بزرگوارش امام محمد باقر(ص) و مادر گرامی آن حضرت ام فروه است، كه امام صادق(ع) درباره وی می فرماید: 'مادرم از بانوان با ایمان و پرهیزكار و نیكوكار بود و خدا نیكوكاران را دوست دارد'.ك/4

/7404/ 380/