۲۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۱۶
کد خبر: 80422357
T T
۰ نفر
بيش از يك تن و 118 كيلوگرم مواد مخدر در استان مركزي كشف شد

اراك- جانشين فرمانده انتظامي استان مركزي گفت: بيش از يك تن و 118 كيلوگرم انواع مواد مخدر صنعتي و سنتي در هفت ماه امسال در اين استان كشف و ضبط شد.

سرهنگ 'ایرج كاكاوند' روز دوشنبه در همایش آشنایی با طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در اراك افزود: این میزان مواد مخدر شامل 764 كیلوگرم تریاك، 30 كیلوگرم هروئین، بیش از 170 كیلوگرم حشیش و مابقی مواد صنعتی است

وی اضافه كرد: هروئین، تریاك، حشیش و مواد صنعتی عمده مخدرهای مورد استفاده در استان مركزی است.

وی اضافه كرد: مواد مخدر سالانه 100 هزار میلیارد ریال خسارت اقتصادی بر كشور تحمیل می كند.

كاكاوند ادامه داد: طرح های پاكسازی مناطق و محله ها توسط نیروی انتظامی در سایه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی امكان پذیر است.

وی گفت : قاچاق و مصرف مواد مخدر موضوعی چند وجهی است كه همه اركان اساسی جامعه را در بر می گیرد.

كارشناس كاهش سوء مصرف مواد مخدر بهزیستی استان مركزی نیز گفت: با توجه به پژوهش های انجام شده سن مصرف مواد مخدر در كشور بین 12 تا 19 سال است و تمایل افراد بیشتر به مواد صنعتی و ارزان قیمت است.

'رضا ترابی' تاكید كرد: اعتیاد در بین بانوان از نكاتی است كه به شدت در جامعه شیوع پیدا كرده كه باید با دیدی آگاهانه و پیشگیرانه به آن پرداخت.

وی توضیح داد: برنامه های پیشگیرانه باید مستمر و اجتماع محور باشد و یك نسخه كلی برای همه افراد جامعه جوابگو نیست.

مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان مركزی هم در این همایش گفت: دشمنان در راستای تزلزل بنیان خانواده و تضعیف جامعه اقدام به ترویج مواد مخدر سنتی و صنعتی در بین مردم و جوانان كرده اند .

'ناصر شیخی' افزود: كارگروههای مختلفی در استان مركزی برای مبارزه با معضل مواد مخدر در استان مركزی تشكیل شده كه یكی از آنها كارگری است.

وی اظهار كرد: این استان به عنوان قطب چهارم صنعتی كشور دارای جمعیت كارگری زیادی است كه باید آموزش ها و آگاهی های لازم به آنان داده شود.ك/2

8149/559

سرخط اخبار استان‌ها