۱۱ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۴
کد خبر: 80351041
T T
۰ نفر
تنها راه آزادي فلسطين پايان دادن به جدايي فلسطينيان است

تهران- خبرگزاري آمريكايي يونايتدپرس اينترنشنال روز سه شنبه در گزارشي اعلام كرد كه شيخ الازهر مصر تنها راه آزادي فلسطين را پايان دادن به جدايي فلسطينيان خواند.

این گزارش می افزاید، احمد الطیب شیخ الازهر مصر دیروز تاكید كرد كه آزادی سرزمین های فلسطینی از سلطه اشغالگران صهیونیست به پایان دادن به جدایی فلسطینیان بستگی دارد.

الطیب در جریان استقبال از 'اسماعیل سعید رضوان' وزیر اوقاف و امور دینی حكومت منتخب فلسطین گفت كه شروع آزادی فلسطین، اتحاد فرزندان آن تحت یك پرچم واحد و هدفی واحد است تا بتوانند با خطراتی كه همه آنها با آن رو به رو هستند، مقابله كنند.

وی بر ضرورت پایان دادن فوری به جدایی جنبش های فتح وحماس تاكید كرد .

شیخ الازهر مصر گفت كه در راس خطراتی كه فلسطینیان با آن مواجه هستند مشكلاتی است كه مسجد الاقصی با آن رو به روست از جمله تجاوزهای مداوم و حفاری های زیر دیوارها و ممنوعیت ورود نمازگزاران به این مكان، و این اقدامات بدترین فساد روی زمین است.

وی تاكید كرد كه رژیم صهیونیستی اولین طرفی است كه از این جدایی استفاده می كند و به همین جهت نیز همواره بین امت ها اختلاف افكنی می كند.

شیخ الازهر مصر اظهار داشت رژیم صهیونیستی امت های عربی را به امور داخلی آنان مشغول می كند تا بتواند به طرح های توسعه طلبانه و سركوب ملت مبارز فلسطین و رسیدن به اهدافش دست یابد.

این گزارش می افزاید، مدتی است شیخ الازهر مصر با استقبال از هیات هایی از نمایندگان سیاسی و نمایندگان دولت منتخب فلسطین قصد دارد از اوضاع مردم فلسطین در نوار غزه مطلع شود.

مترجمام**1408**

سرخط اخبار جهان