۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۳۳
کد خبر: 80113990
T T
۰ نفر
آتش نشاني رشت به خانواده ها براي خطر شنا در رودخانه ها هشدار داد

رشت- سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني رشت با فرارسيدن فصل گرما و استفاده از رودخانه ها براي خطر شنا به خانواده ها هشدار داد .

این سازمان با توجه به غرق شدن یك جوان در رودخانه ای در حومه رشت با صدور اطلاعیه ای نسبت به خطر غرق شدن در رودخانه ها هشدار داد.

در هشدار این آتش نشانی آمده است كه شهروندان از شنا كردن در رودخانه ها خودداری كنند زیرا رودخانه ها به سبب داشتن جریانات تند و عمق زیاد ،خطرناك ترین اماكن برای شنا هستند و همه ساله تعداد زیادی در این رودخانه ها غرق می شوند.

در این اطلاعیه توصیه شده است ،افراد نا آشنا به فنون شنا و داشتن مهارت لازم و با وسایل بادی مانند تشك و تیوپ وارد آب نشوند و در محدوده های مجاز شنا كنند و از شنا كردن در محل های ناشناس و جاهایی كه مراقبت یا نجات غریق و امكانات نجات وجود ندارد بپرهیزند و به بچه ها ،اجازه تنها شنا كردن ندهند.

این نهاد به شهروندان اعلام كرده است كه در صورتی وقوع اینگونه حادثه بلافاصله نجات غریق را در جریان بگذارند و با استفاده از امكانات ایمنی مناسب به كمك غریق بشتابند.

همچنین به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و شهرداری رشت جوانی 17ساله روز جمعه در رودخانه واقع در جاده تهران جنب دانشكده كشاورزی به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا دراین رودخانه غرق شد.

این جوان كه به اتفاق دو تن از دوستان خود برای شنا به این رودخانه رفته بود به دلیل عدم آشنایی به فن شنا و نامناسب بودن محل شنا در داخل رودخانه غرق شد كه تیم غواصی سازمان با توجه به جریان تند رودخانه پس از 20دقیقه جستجو جسد این جوان را كشف و به نیروی انتظامی حاضر در محل تحویل دادند . ك/1

619/604