۱۸ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7925043
T T
۰ نفر
نیروی هوایی هند هواپیمای جنگنده میگ-21 را از رده خارج می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/18 سیاسی.هند.نظامی.هواپیما دهلی نو - وزیر مشاور در امور دفاعی هند اعلام کرد: نیروی هوایی این کشور قصد دارد تا سال 2017 میلادی هواپیمای جنگنده میگ-21 را از ساختار نیروی هوایی خود خارج کند و هواپیماهای جنگنده جدیدتری چون اس یو( 30MKI-Su (و هواپیمای سبک ساخت داخل ( LCA (را جایگزین آن کند.
خبرگزاری پی. تی. آی، هند روز سه شنبه به نقل از ام. پالان راجو، نوشت: در سالهای گذشته 956 فروند میگ 21 در نیروی هوایی به کار گرفته شدکه 476 فروند آن طی 45سال گذشته در سانحه های مختلف از رده خارج شدند.
گفتنی است در گزارشی که به تازگی منتشر شد، وزارت دفاع هند اذعان کرد که بیشتر این سانحه ها به دلیل قدیمی بودن فناوری این هواپیماها رخ داده است وزیر مشاور در امور دفاعی هند در ادامه گفته است: عمده هواپیماهای این کشور میگ 21 است که به طور تدریجی با هواپیماهای جنگی سبک واس- یو( 30-Su MKI ( جایگزین می شوند.
وی ادامه داد: پس از خارج کردن میگ 21 از ناوگان هوایی ارتش، نیروی هوایی هواپیمای جنگی چند منظوره متوسط و هواپیمای جنگنده نسل پنجم که در روسیه تولید شده اند را وارد ناوگان خود خواهد کرد.
راجو درباره خرید 126 فروند هواپیمای جت جنگنده ام - مرکا (MRCA-M ( و جت های رافائل هم گفته است: تصمیم نهایی درباره این معامله بزرگ تا پایان سال جاری اتخاذ خواهد شد.
وی افزود: ابتدا مسائل فنی مورد بررسی قرار می گیرد،سپس پیشنهادات مالی بررسی خواهد شد و دولت درباره قرارداد نهایی تصمیم گیری می کند.
در حالیکه هند در پی خرید 126 هواپیمای جت ام -مرکا، رافائل و یورو فایتر است، اما در مناقصه خرید رقابت بین شرکت های میگ 35 روسی، ساب گریفن سوئدی و بوئینگ آمریکایی اف 18 (E/F 18-F/A ( و هواپیمای جت جنگی اف 16 شرکت آمریکایی لاکهید (16-F Lockheed ) نیز در جریان است .
آساق **2047**589** شماره 051 ساعت 10:38 تمام
۰ نفر