۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۳۱
کد خبر: 83287654
T T
۰ نفر

تردد در گردنه ژالانه فقط با زنجير چرخ امكانپذير است

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۳۱
کد خبر: 83287654
تردد در گردنه ژالانه فقط با زنجير چرخ امكانپذير است

سنندج - ايرنا - مسئول روابط عمومي راهداري و حمل و نقل جاده اي سروآباد با اشاره به بارش 20 سانتي متري برف در گردنه ژالانه گفت: تردد در محور ارتباطي سروآباد به منطقه هورامان در محدوده اين گردنه فقط با زنجير چرخ امكانپذير است.

محمد شبرندي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بارش شديد برف و كولاك از ساعت چهار بامداد آغاز و باعث كندي تردد وسايل نقليه در اين مسير شده است.
وي افزود: 9 نفر از نيروهاي راهداري بدون وقفه با چهار دستگاه ماشين برف روبي از ساعات اوليه صبح مشغول عمليات برف روبي هستند و اجازه ندادند مسير مسدود و بسته شود.
مسئول روابط عمومي راهداري و حمل و نقل جاده اي سروآباد يادآور شد: بيش از 50 خودروي سواري در گردنه ژالانه در برف و كولاك شديد گرفتار شده بودند كه با تلاش نيروهاي راهداري رهاسازي شدند.
وي اضافه كرد: بارش شديد برف و كولاك در اين محدوده همچنان ادامه دارد لذا از رانندگان و مسافران درخواست داريم از تردد غير ضروري خودداري كنند.
شبرندي گفت: با تلاش نيروهاي راهداري گردنه ژالانه برف روبي و ايمن سازي شده ولي تردد خودروها در اين محدوده از جاده بدون زنجير چرخ امكانپذير نيست.
گردنه ژالانه در منطقه هورامان سروآباد در استان كردستان محور ارتباطي شهرستان هاي سروآباد و مريوان به شهرستان پاوه و شهرهاي نودشه و نوسود در استان كرمانشاه و همچنين محور ارتباطي شهر هورامان تخت و 10 روستاي تابعه آن با 12 هزار نفر جميت است.
شهرستان سروآباد داراي 40 كيلومتر راه اصلي، 160 كيلومتر راه روستايي و 120 كيلومتر راه فرعي (سروآباد به پاوه) است.
استان كردستان در يك منطقه سرد و كوهستاني واقع شده و هر سال بارش باران در اين استان از اوايل پاييز شروع مي شود.
همچنين جاده هاي بين شهري اين استان داراي 38 گردنه برفگير و جاده هاي روستايي نيز داراي 66 گردنه برفگير است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مركزي و هورامان و جمعيتي افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 كيلومتري از سنندج مركز استان كردستان واقع شده و 24 كيلومتر مرز با كشور عراق دارد.
7354/9102

سرخط اخبار استان‌ها