۲ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84588273
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تردد در گردنه ژالانه سروآباد با زنجیر چرخ امکان پذیر است

سنندج- ایرنا- مسوول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد گفت: تردد در گردنه ژالانه در محور ارتباطی سروآباد به پاوه به دلیل بارش برف و کولاک فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

محمد شبرندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف که از بامداد امروز در گردنه ژالانه در محور ارتباطی منطقه هورامان (شامل شهر هورامان تخت و ۱۰ روستای تابعه آن) و محور ارتباطی مریوان و سروآباد به پاوه در استان کرمانشاه آغاز شده باعث کند شدن تردد در این محور شده است.

وی افزود: ارتفاع برف در این گردنه به بیش از ۳۰ سانتی متر می رسد و تردد در این مسیر فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است لذا کسانی که قصد تردد در این مسیر را دارند حتما باید وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

مسوول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد یادآور شد: راهداران از نخستین ساعات بامداد امروز اقدام به برف روبی و نمک پاشی مسیر کرده اند و اجازه ندادند که تردد در این مسیر مختل شود و همچنان در حال برف روبی و ایمن سازی مسیر هستند.

وی اضافه کرد: تعداد ۱۲ راهدار با هشت دستگاه ماشین برف روبی در گردنه ژالانه مستقر هستند و از صبح امروز تاکنون بیش از ۲۰ تن نمک برای بازگشایی مسیر استفاده و مصرف شده است.

شبرندی گفت: سرگرد بابک سنجابی فرمانده پلیس راه مریوان سنندج نیز در گردنه ژالانه همراه با نیروهای خود حضور دارد و به خودروهای گرفتار امداد رسانی می کنند و به رانندگان در بستن زنجیرچرخ کمک می کنند.

به گزارش ایرنا، گردنه ژالانه در مسیر ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه در استان کرمانشاه واقع شده و مسیر ارتباطی شهر هورامان و ۱۰ روستای تابعه آن با جمعیت بیش از ۱۲ هزار نفری است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از ۵۴۰ میلی متر است که این مقدار ۲ برابر میانگین کشوری است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha