۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷
کد خبر: 83213455
T T
۰ نفر
شهيد رستميان: دانش آموزان در فراگيري علم كوشا باشند

سمنان- ايرنا- شهيد شيرمحمد رستميان يكي از شهيدان استان سمنان در دفاع مقدس، در وصيت نامه خود با اشاره به تاكيد رهبري بر درس خواندن گفته است: دانش آموزان به عنوان آينده سازان مملكت در فراگيري علم كوشا باشند.

به گزارش ايرنا، شهيد رستميان فرزند گل محمد در اول خرداد ماه سال 1340 در روستاي تويه از توابع شهرستان دامغان به دنيا آمد و در خانواده اي مومن و متدين رشد يافت و آموزه هاي ديني را فراگرفت.
اين شهيد والامقام تحصيلات ابتدايي را در مدرسه صائب روستاي تويه و راهنمايي را در روستاي ديگر گذراند و در سال 1359 از دبيرستان دكترعلي شريعتي دامغان ديپلم اقتصاد اجتماعي گرفت و پس از مدتي به خدمت مقدس سربازي رفت.
شهيد رستميان دوره آموزشي را در بيرجند گذراند و سپس در اصفهان در گروه 55 توپخانه به خدمت ادامه داد و در مدت 2 سال خدمت سربازي بيشتر دو4ره خدمتش را در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل حضور داشت.
وي بعد از پايان خدمت سربازي به روستاي خود برگشت و همواره سعي داشت به مردم محروم كمك كند و براي تحقق اين هدف خود در سال 1362 در روستاي دشتبو براي سواد آموزي به مردم روستا، مشغول خدمت معلمي شد.
شهيد رستميان مسئول گروه عمران انجمن اسلامي و عضو فعال بسيج روستاي تويه بود و براي زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورايي هر سال در ماه محرم تعزيه بازي مي كرد.
اين شهيد بزرگوار، لازمه انسان شدن را ارتباط با معبود يكتا مي دانست و برهمين اساس هميشه به مسجد مي رفت و با كلمات پربار و جملات دلنشين اميرالمومنين(ع) در دعاي كميل با خداوند به راز و نياز مي پرداخت.
وي دفاع از خاك ميهن اسلامي در برابر متجاوزان را يك وظيفه بر دوش خود مي دانست به همين دليل در طرح «لبيك يا خميني» ثبت نام كرد و پس از شركت در مانور آزادي قدس، داوطلبانه براي خدمت، جانشين پشتيباني و تداركات گردان شد و براي شركت در عمليات خيبر راهي جبهه هاي جنوب كشور شد.
شهيد رستميان پس از 12 ماه و 23 روز حضور در جبهه هاي نبرد با دشمنان، سرانجام در هفدهم اسفند 1362 در جزيره مجنون در اثر اصابت خمپاره به سر و صورتش به جمع شهيدان پيوست.
شهيد رستميان در بخشي از وصيت نامه خود با تاكيد بر پيروي از رهنمودهاي رهبري، گفته است: انجمن اسلامي براي تزكيه نفس خواهران و برادران مسلمان بيش از پيش تلاش كنند و مراقب باشند در اين راه خداي نكرده دچار كج روي يا ضعف نشوند.
پيكر اين شهيد جليل القدر در گلزار شهداي روستاي تويه دامغان به خاك سپرده شده است.
استان سمنان سه هزار شهيد تقديم نظام جمهوري اسلامي كرده است.
خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) مركز سمنان در موضوع هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي پرونده هاي خبري ويژه با برنامه مشخص را در دستور كار خود دارد.
با هدف قدرشناسي از رشادت ها و دلاوري هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفي فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جوان هم چنين الگوسازي براي اين نسل، ايرنا پرونده معرفي شهداي استان سمنان را گشوده است.
معرفي جاذبه هاي گردشگري استان، پرونده سلامت و معرفي كتاب از ديگر پرونده هاي خبري خبرگزاري ايرنا مركز سمنان است.
7342/7408

سرخط اخبار استان‌ها