۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۸
کد خبر: 83132069
T T
۰ نفر

گفتمان پژوهشي اولويت فعاليت هاي دانش آموزي است

۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۸
کد خبر: 83132069
گفتمان پژوهشي اولويت فعاليت هاي دانش آموزي است

تبريز- ايرنا - معاون پژوهش، برنامه ريزي و نيروي انساني اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي با بيان اينكه رويكرد برنامه هاي هفته پژوهش مدرسه محوري و دانش آموز محوري است، گفت: درصدد ايجاد گفتمان پژوهشي در مدارس هستيم.

كاميار قهرماني روز چهارشنبه در نشست خبري به مناسبت فرا رسيدن هفته پژوهش بر لزوم جريان سازي پژوهش و انجام آموزش هاي پژوهش محور تاكيد كرد و گفت: از دانش آموزان انتظار انجام پژوهش هاي كلان كاربردي نداريم.
وي با اشاره به شكل گيري ستاد استاني هفته پژوهش به رياست استاندار از انتشار فراخوان اولويت هاي پژوهشي استان در سال جاري خبر داد و اعلام كرد: زنگ پژوهش و فناوري همزمان با سراسر كشور روز شنبه 24 آذر در مدارس استان نواخته مي شود.
قهرماني با بيان اينكه با ايجاد 23 پژوهش سراي دانش اموزي در استان در 5 سال گذشته تعداد اين مراكز پژوهشي به 42 مركز رسيده است ، گفت: اين پژوهش سراها در تمامي شهرستان ها و مناطق آموزشي استان پراكنده اند و سعي شده در دسترس تمامي دانش آموزان علاقمند باشد.
وي با اشاره به ايجاد پژوهش سراي دانش آموزي روستايي در تركمان چاي
اعلام كرد: در سال جاري به منزله ارتقاي دانش پژوهشي همكاران 102 هزار و 937 نفر ساعت دوره آموزشي پژوهشي براي 7410 نفر از نيروهاي استان برگزار شد.
وي با اشاره به موفقيت هاي دانش آموزان استان در جشنواره هاي علمي كشوري همچون جشنواره خوارزمي، گفت: دانش آموزان پژوهشگر در قالب طرح سفيران دانش آموزي كاوش و پژوهش به مدارس و مناطق ديگر اعزام مي شوند تا ضمن اينكه دانش و تجربه خود را در اختيار ديگر دانش آموزان قرار مي دهند موجب افزايش فعاليت هاي پژوهشي شوند.
وي با يادآوري اينكه در سال جاري ميزبان جشنواره «جابر بن حيان» بوديم، گفت: در سال جاري براي 15 طرح پژوهشي فراخوان منتشر شده و 9 طرح در دست اجراست.
قهرماني با اشاره به چاپ 400 مقاله پژوهشي و تاليف 300 كتاب توسط همكاران آموزش و پرورش استان در سال جاري يادآوري كرد: 452 نيروي استان در مقطع دكترا فارغ التحصيل شده اند يا در حال تحصيل هستند.
وي با اشاره به تحصيل 742 هزار نوآموز و دانش آموز در 9 هزار و 59 آموزشگاه و مدرسه دولتي و غيردولتي استان گفت: 42 هزار همكار رسمي معلم و پشتيباني داريم و با وجود كمبود نيروي آموزشي در سال جاري تحصيلي هيچ كلاس درسي بدون معلم نبوده است.
وي با اشاره به خروج 3400 نيروي آموزشي استان از سيستم آموزشي، گفت: به واسطه استقرار پايه دوازدهم تحصيلي از سال تحصيلي جاري با خلاء 5400 نيرو مواجه شديم.
معاون اداره كل آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي با اشاره به اضافه شدن 1100 نيرو از طريق دانشگاه فرهنگيان گفت: همچنان با كمبود 4300 نيرو مواجه هستيم.
3071/518

سرخط اخبار استان‌ها