۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۳:۱۹
کد خبر: 82734226
T T
۰ نفر
واكنش سعد الحريري به اظهارات اخير وزير امورخارجه آلمان

تهران – ايرنا - «سعد الحريري»نخست وزير لبنان بامداد شنبه به وقت تهران به اظهارات «زيگمار گابريل» وزير امورخارجه آلمان واكنش نشان داد و نوشت: جناب گابريل براي ترك رياض در مسير فرودگاه (اين شهر به سوي پاريس) هستم.

به گزارش ايرنا، الحريري در صفحه رسمي خود در توئيتر همچنين نوشت: تعدي به شهروندان سعودي و دارايي هاي اين كشور، تعرض به سعد الحريري و جريان ميانه رو است و من يقين دارم، عامل تعدي، يك گروه مشكوك هستند كه هدفي جز فتنه انگيزي ندارند.
همچنين شبكه المستقبل لبنان نيز در اين باره اعلام كرد الحريري عربستان را به مقصد فرانسه ترك كرده است.
الحريري ساعاتي پيش نيز توئيت كرده بود: اقامتم در عربستان سعودي براي رايزني درباره آينده لبنان و روابط آن با جهان عرب بوده است و هر سخني غير از اين درباره خانواده و سكونتم در رياض، تنها شايعه اي بيش نيست.
زيگمار گابريل پنجشنبه شب (شب گذشته ) در ديدار با همتاي لبناني خود ضمن انتقاد از نحوه برخورد عربستان سعودي با سعد الحريري آن را نا متعارف خوانده و گفته بود: هيچكس نمي تواند نخست وزير لبنان و خانواده اش را از سفر به فرانسه باز دارد.
قرار است الحريري روز شنبه با «امانوئل مكرون» رئيس جمهوري فرانسه ديدار كند.
نخست وزير لبنان 13 آبان 96 (4 نوامبر) در اقدامي غافلگير كننده و در حالي كه در عربستان به سر مي برد از سمتش استعفا كرد، اما بسياري بر اين باورند كه وي در رياض در اقامت اجباري بوده است.
بسياري ديگر نيز اين اقدام نخست وزير لبنان را ناشي از فشارهاي رياض مي دانند كه در صدد ضربه زدن به حزب الله در داخل و خارج لبنان است.
اما عربستان در واكنش به خبرهاي منتشر شده از اقامت اجباري نخست وزير لبنان، مدعي است: سعد الحريري با اختيار خود در رياض حضور دارد و هر زمان كه تمايل داشته باشد مي تواند خاك عربستان را ترك كند.
شبس**9363*1488* مترجم: محمد تدو*انتشار دهنده: بهمن بامداد**
۰ نفر