۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵
کد خبر: 82702185
T T
۰ نفر
باید زمینه تردد حداكثری زائران اربعین در مرز خسروی را فراهم كنیم

كرمانشاه- ایرنا- استاندار كرمانشاه تاكید كرد: نحوه خدمات دهی به زائران اربعین حسینی باید به شكلی باشد كه شرایط تردد حداكثری زائران از مرز خسروی را در سال های آینده فراهم‌ كنیم.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز جمعه در چهارمین ستاد اربعین كه در استانداری كرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: كمیته های ستاد اربعین باید تصمیمات خود را اعلام ‌كنند تا برای زائران امیدوار كننده باشد.
وی اظهار كرد: كمیته مشاركت های مردمی مهمترین و حساسترین كمیته در ستاد اربعین است، چرا كه مدیریت اصلی زائران بر عهده خود زائران است و باید به سمتی حركت كنیم كه طی پنج سال آینده خود مردم مدیریت اربعین را بر عهده بگیرند، چرا كه این حركت بزرگ اسلامی، اساسا یك حركت عظیم مردمی است.
وی گفت: دكتر ذوالفقاری رییس ستاد اربعین كشور و اعضای ستاد اربعین دوشنبه هفته آینده از مرز خسروی بازدید می كنند و باید تا قبل از آن هیچ كار نیمه تمامی نمانده باشد.
استاندار كرمانشاه تاكید كرد: مصوبات ستاد اربعین برای مدیران استان لازم الاجراست و اگر مدیری برای اجرای این مصوبات با وزارتخانه یا دستگاه خود در مركز به مشكل بر بخورد باید خودش مشكل را حل كند.
بازوند عنوان كرد: خدمات دهی به زایران اربعین حسینی یك‌ كار اعتقادی است و حركت زایران برای استان خیر و بركت خواهد داشت.

**باید آماده پذیرش زائر از مرز سومار باشیم
مدیركل امنیتی و انتظامی استانداری ‌كرمانشاه نیز در این نشست تاكید كرد: باید آماده پذیرش بازگشت زائران اربعین حسینی در مرز سومار ‌باشیم.
بهرام فاضلی اظهار داشت: با توجه به اینكه راهپیمایی اربعین بین نجف و كربلا برگزار می شود و كربلا نزدیك به مرز خسروی است زائران ترجیح می دهند از این ‌مرز برای بازگشت استفاده كنند.
وی افزود: بدون شك تعداد زائرانی كه از مرز خسروی وارد ایران می شوند بسیار بیشتر از زائران اعزامی ‌خواهند شد.
مدیركل امنیتی و انتظامی استانداری كرمانشاه یادآور شد: سال گذشته ستاد اربعین كشور از ما خواستند كه به منظور بازگشت زائران مرز سومار را بازگشایی كنیم و با توجه به آمار بالای اعزام زایران این احتمال برای امسال نیز وجود دارد.
جانشین ‌رییس ستاد اربعین استان كرمانشاه نیز در این ‌جلسه گفت: ادارات مسئول در بحث اربعین به منظور تسهیل در خدمات دهی به زایران پیش از پنجم آبان ماه در شهر قصرشیرین ‌مستقر خواهند شد.
جعفر همتی افزود: تاكنون اقدام های مطلوبی انجام ‌شده و باید نواقص نیز هرچه زودتر انجام شود.
وی افزود: 250 دستگاه اتوبوس برای تردد زایران بین قصرشیرین و خسروی اعزام می شوند كه باید سوخت آنها تامین شود.
جانشین رییس ستاد اربعین كرمانشاه عنوان كرد: به منظور هماهنگی با دستگاه قضایی جلسه ای با دادستانهای سراسر استان برگزار كرده ایم و فردا نیز فرمانداران با دادستانهای شهرستان هماهنگی های لازم ‌را انجام می دهند.
همتی با تاكید بر ارائه خدمات بانكی به زایران گفت: عابر بانكها باید از دوم آبان در خسروی و قصرشیرین مستقر شوند.
وی با بیان اینكه تاكنون جایگاه های سوخت رسان به اندازه مورد نیاز در منطقه مستقر نشده اند، گفت: علاوه بر سوخت مورد نیاز خودروهای مستقر در قصرشیرین و خسروی سوخت خودروهای اعزامی در محدوده منظریه و بغداد نیز باید تامین شود.
جانشین رییس ستاد اربعین یادآور شد: نیروهای انتظامی و یگان ویژه هنوز در منطقه خسروی و قصرشیرین مستقر نشده اند.
همتی تاكید كرد: بخشی از آسفالت در بغداد و منظریه بر عهده ما است كه باید آن نیز هرچه زودتر توسط شهرداری انجام ‌شود.
8066/7445 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی

سرخط اخبار استان‌ها