۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82697533
T T
۰ نفر
كشتار مسلمانان میانمار در نشست بین المجالس محكوم شد

مسكو - ایرنا - در دومین روز نشست اتحادیه بین المجالس در سن پترزبورگ روسیه كه هیات جمهوری اسلامی به ریاست علی لاریجانی در آن حضور دارد، بند پیشنهاد ایران و هفت كشور دیگر برای محكومیت نسل كشی مسلمانان در میانمار تصویب شد.

به گزارش ایرنا، این محكومیت به درخواست اضطراری ایران، بنگلادش، اندونزی، امارات متحده عربی، مراكش، تركیه و سودان در اجلاسیه عمومی با رای بالایی مورد تصویب قرار گرفت.
براساس این مصوبه كه امروز (دوشنبه) اعلام شد، پایان بحران انسانی جامعه مسلمانان میانمار مورد تاكید شركت كنندگان در نشست قرار گرفت.
توقف دستگیری ها و انجام حملات خشونت‌بارعلیه مردم روهینگیا به عنوان تهدید برای صلح و امنیت بین‌المللی و همچنین لزوم اطمینان از بازگشت امن پناهندگان به سرزمین مادری از دیگر محورهای این بند است.
حملات بودایی های تندرو میانمار با سكوت حمایت آمیز ارتش این كشور به اقلیت مسلمان و نژادی روهینگیا از دهه ها پیش ادامه دارد، ولی در ماههای اخیر به شدت افزایش یافته كه سبب مرگ و زخمی شدن هزاران نفر به ویژه زنان و كودكان و آوارگی دهها هزار نفر شده است.
هیات ایرانی در یكصد و سی و هفتمین نشست بین المجالس كه با شركت هیات های پارلمانی از 171 كشور از جمله جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه گشایش یافت، در سن پترزبورگ حضور دارد.

اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا