۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۸:۲۸
کد خبر: 82696128
T T
۰ نفر
نماينده مردم آمل در مجلس :  برجام يك معاهده بين المللي و مورد حمايت جهان است

ساري- ايرنا- نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي به سخنان رئيس جمهوري آمريكا بر ضد ملت ايران واكنش نشان داد و گفت : برخلاف سخنان ترامپ ، برجام يك معاهده بين المللي و مورد حمايت جهان است و دنيا آن را با احترام متقابل به ايران پذيرفته است.

عزت الله يوسفيان ملا شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : ايران از زمان توافق با كشورهاي غربي همواره بر عهد خود پايبند بوده است و اين ترامپ و دولت فريبكار آمريكاست كه به تعهداتشان پايبند نيستند و حتي امضاي رئيس جمهوري قبلي خود را نيز قبول ندارد.
وي ادامه داد : همه ايراني ها و كشورهاي آزاديخواه و دموكراتيك دنيا مي دانند كه سخنان بي پايه و اساس ترامپ و ارزش پاسخگويي ندارد و تكرار اين زياده گويي ها نشان از بي هويتي وي و هيات رئيسه دولت آمريكا دارد و ضرورت اين امر را بيش از پيش آشكار مي كند كه جامعه جهاني بايد فكري به حال آن كند و گرنه با اين قبيل رفتارها براي آمريكا و هم پيمانان آن آبرويي نخواهد ماند.
نماينده مردم آمل در مجلس با اشاره به اينكه اين قبل كارها و اقدامات خصمانه دولت آمريكا عليه جمهوري اسلامي، رفتار و اقدام جديدي نيست ، گفت : جمهوري اسلامي ايران در دهه هاي گذشته به اين رويه كاري و رفتارهاي چندگانه دولت آمريكا عادت كرده و چيزي تازه اي از آنها نديده است.
يوسفيان ملا اضافه كرد : ملت ما حتي بدترين شرايط تحريم هاي ظالمانه را از سوي شيطان بزرگ ديده و تجربه كرده است، تحريم همراه با اقدام هاي قهر و غلبه با كوبيدن پايگاهها و سكوهاي نفتي ايران و دستكاري آشكارا در سقوط ايرباس ايراني و شهادت بيش از 200 شهروند بيگناه كشورمان ، همه اين موارد به همراه صدها اقدام هاي خرابكارانه ديگر در اين كشور را ملت به خوبي ياد دارند.
وي با بيان اينكه ترساندن با زبان تحريم و حتي اعمال ظالمانه آن ديگر براي جمهوري اسلامي و ملت ايران بي اهميت شده و هيچ خللي در اراده و عزم ملت نخواهد داشت ، گفت : انتظار بود كه آقاي ترامپ كمي از قوانين وحقوق ساير كشورها اطلاع پيدا كرده و بعد نطقش را بيان مي كرد، چرا كه سخنراني سراسر كذب ترامپ به دور از روح قوانين ومقررات بين المللي وبرضد ايران بوده است.
** ترامپ شاكي، كنگره قاضي
نماينده مردم آمل درمجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه متاسفانه اكنون هم شاكي و هم قاضي يك نفر است ، گفت : درجايي كه شاكي و قاضي يكي باشد ، بايد شاهد چنين قضاوت ها و راي هايي يك جانبه كه تعجب جامعه جهاني را به همراه داشته است، باشيم.
يوسفيان ملا ادامه داد : موضع گيري ترامپ بر خلاف قواعد و قوانين و تعهدات بين المللي نشانه وضعيت مطلوب ايران در عرصه جهاني و به نوعي شكست آمريكاست.
نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي همچنين در خصوص مواضع برخي كشورهاي اروپايي وهمراهي نكردن صحبت هاي ضدايراني ترامپ گفت : اين مهم واقعا جاي تشكر دارد ، اما من خيلي اعتمادي به اين كشورها ندارم، چرا كه صحبت هاي برخي از آنان دوپهلو بوده است .
به گزارش ايرنا دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا شامگاه جمعه از سياست جديد خود در قبال جمهوي اسلامي ايران رونمايي كرد.
تحليل محتواي اظهارات ترامپ حاكي از اين است عليرغم لفاظي ها و اظهارات خصمانه عليه جمهوري اسلامي ايران وي قادر نيست خللي در توافق هسته اي ايجاد كند كما اينكه در نهايت وي بررسي در خصوص توافق هسته اي را به كنگره احاله كرد تا ظرف بازه زماني 60 روز درباره آن تصميم گيري كنند.
اين در حالي است كه حتي جمهوري خواهان حاكم بر كنگره توافق هسته اي را توافقي كارآمد تلقي مي كنند و بر اين باورند كنار كشيدن از اين توافق زمينه ساز انزواي جهاني آمريكا خواهد بود
عمده اظهارات شب گذشته ترامپ متوجه روح برجام و سياست هاي منطقه اي جمهوري اسلامي ايران است كه به اذعان شركاي برجام و جامعه جهاني جزو برجام و تعهدات جمهوري اسلامي ايران نبوده است.
اظهارات ترامپ در قبال برجام و توافق هسته اي با واكنش هاي منفي گسترده در داخل جامعه سياسي آمريكا و جامعه جهاني مواجه شده است، كما اينكه روساي جمهوري شركاي برجام نسبت به اظهارات وي واكنش نشان دادند
دكتر روحاني رئيس جمهوري هم بلافاصله با تبيين مواضع و ديدگاههاي جمهوري اسلامي در قبال توافق هسته اي رفتارها و سياستهاي آمريكا در چهار دهه گذشته در قبال جمهروي اسلامي را متذكر شد.
خبرنگار: مهدي غلامي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7327/1654