۲۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82694440
T T
۰ نفر
امام جمعه شاهرود: نقد منصفانه قوه قضاييه موجب بالندگي آن  مي شود

شاهرود -ايرنا - امام جمعه شاهرود گفت: نقد منصفانه و سازنده هر يك از اركان نظام اسلامي و بويژه قوه قضاييه ، باعث بالندگي و تسريع در احقاق حقوق مردم مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام والمسلمين عباس اميني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه در حسينيه اعظم قلعه شاهرود افزود: قوه قضاييه از اركان نظام اسلامي است و نبايد اقتدارآن تضعيف شود.
وي با بيان اين كه ، تضعيف قوه قضاييه كاري ناشايست است ، افزود : استهزا و توهين به هيچ يك از قواي نظام اسلامي قابل قبول نيست .
امام جمعه شاهرود به سخنان رييس جمهوري آمريكا در باره سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هم اشاره كرد و گفت: در حالي كه ملت ايران در چهار دهه گذشته قرباني تروريسم بوده اند ، تروريست پرورهاي غربي ، اين ملت و نهادهاي برخاسته از آن را كه هميشه در خط مقدم مبارزه با تروريست ها بوده اند ، به تروريسم متهم مي كنند.
حجت الاسلام اميني با بيان اين كه مردم و مسوولان ايران هميشه تروريسم را در هر جاي جهان محكوم كرده اند ، ادامه داد: سپاه پاسداران و تمامي نيروهاي مسلح ايران اسلامي فرزندان اين ملت هستند و اين ملت هميشه پشتيبان آن ها خواهند بود .
وي تاكيد كرد:سپاه و همه نيروهاي نظامي و انتظامي در مقابل هجمه هاي دشمنان در داخل و خارج از كشور ايستاده اند و حتي با زياده خواهي آنها در منطقه نيز مقابله مي كنند.
خطيب جمعه شاهرود با بيان اين كه ، آمريكا و متحدانش از اول انقلاب تا كنون ايران را تهديد و تحريم كرده اند، افزود: اين ملت با تاسي به عاشورا از هيچ تهديد و تحريمي هراس ندارد.
خطيب جمعه شاهرود با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درباره برجام هم گفت: هيج كس نبايد به مذاكره كننده گان كشور در جريان برجام توهين كرده و آن را با نمونه هاي تاريخي مقايسه كند.
وي به 25 محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع) اشاره كرد و افزود: يكي از كارهاي امام سجاد (ع) پيام رساني مظلوميت امام حسين (ع) و اهل حق به مردم شام بود.
امام جمعه شاهرودگفت: امام سجاد(ع) زمينه تحول اساسي علمي و اخلاقي را در جامعه اسلامي آن زمان ايجاد كردو آنچه امروز از بركات عاشورا داريم از اقدام هاي عملي امام سجاد و حضرت زينب (ع) است .
پيش از خطبه هاي نماز جمعه شاهرود حجت الاسلام والمسلمين شعبانعلي صالحي نسب رييس اداره عقيدتي سياسي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران هم سخنراني كرد.
7358/6167 خبرنگار: سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاكري