۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۰۵
کد خبر: 82670731
T T
۰ نفر
2 اثر نمايشي از خراسان شمالي به دبيرخانه جشنواره فجر معرفي شدند

بجنورد- ايرنا- 2 اثر نمايشي راه يافته به دوازدهمين جشنواره تئاتر خراسان شمالي با راي داوران به دبيرخانه جشنواره بين المللي فجر معرفي شدند.

به گزارش ايرنا، در آيين پاياني اين دوره از جشنواره تئاتر خراسان شمالي كه سه شنبه شب برگزار شد با راي هيات داوران، نمايش ' پايان را من تعيين مي كنم' به كارگرداني اميرحسين روحاني از بجنورد و نمايش 'هفت سين سال٦٣ ' به كارگرداني محمد يحيي آبادي از اسفراين به جشنواره بين المللي فجر راه يافت.
بر اساس اين گزارش، در آيين پاياني دوازدهمين جشنواره تئاتر استان، برگزيدگان اين رويداد نيز معرفي و تقدير شدند.
در بخش بروشور، لوح تقدير و 2 ميليون ريال وجه نقد به جليل حاتمي طراح پوستر و بروشور نمايش هفت سين سال ٦٣ از اسفراين رسيد.
در بخش نور پردازي، لوح تقدير و مبلغ دو ميليون ريال به رضا رضايي از جاجرم براي نورپردازي نمايش زير باران از تو مي خوانم تعلق گرفت.
در بخش موسيقي، لوح تقدير و مبلغ سه ميليون ريال را مهلا رئوفي براي نمايش اقيانوس آرام از شيروان دريافت كرد.
در طراحي لباس، لوح تقدير و مبلغ سه ميليون ريال به اميرعلي پريز از بجنورد، طراح لباس نمايش دوئل براي نخوت تعلق گرفت.
در بخش طراحي صحنه، لوح تقدير اين بخش همراه با سه ميليون ريال وجه نقد به محمود آزاد از اسفراين براي طراحي صحنه نمايش هفت سين سال ٦٣ رسيد.
همچنين تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و پنج ميليون ريال وجه نقد به احسان كمالي طراح صحنه نمايش پايان را من تعيين مي كنم به عنوان برگزيده اين بخش تعلق گرفت.

* برگزيدگان در ساير بخش ها به شرح زير است:

* بازيگري:
هيئت داوران از امير حصاري، مهدي ايزانلو و محيا درگزي، گروه فرم نمايش دوئل براي نخوت با اهداي لوح تقدير و سه ميليون ريال وجه نقد، تقدير كرد.
عنوان برگزيده بازيگري اول مرد به احمد زعفراني براي بازي در نمايش پايان را من تعيين مي كنم از بجنورد رسيد و تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و شش ميليون ريال وجه نقد به اين بازيگر تعلق گرفت.
عنوان بازيگري دوم مرد نيز از آن اميرعلي پريز از بجنورد براي بازي در نمايش دوئل براي نخوت و بهنام محمدزاده براي بازي در نمايش هفت سين سال٦٣ از اسفراين تعلق گرفت و لوح تقدير و چهار ميليون ريال جايزه اين بخش را دريافت كردند.
هيات داوران، لوح تقدير و سه ميليون ريال وجه نقد بازيگري سوم مرد را به صورت مشترك به اميد غفاري براي بازي در نمايش اقيانوس آرام از شيروان و اميرحسين جان نثار براي بازي در نمايش ما به هم دروغ نمي گيم اهدا كردند.
هيات داوران در اين جشنواره، عنوان رتبه نخست بازيگري زن را به فاطمه قدرتي از گرمه براي بازي در نمايش كمكم كن دادند و ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ شش ميليون ريال به وي اهدا شد.
عنوان بازيگري دوم زن نيز به مهسا درگزي از بجنورد، بازيگر نمايش ما به هم دروغ نمي گيم، رسيد و لوح تقدير و چهار ميليون ريال جايزه اين بخش به وي تعلق گرفت.
رتبه سوم بازيگر زن نيز به بازيگر نمايش ما به هم دروغ نمي گيم از بجنورد تعلق گرفت و آزاده حيدرزاده لوح تقدير و مبلغ سه ميليون مبلغ سه ميليون ريال جايزه اين بخش را دريافت كرد.
همچنين هيات داوران از نيلوفر ذبيحي، بازيگر نوجوان نمايش ما به هم دروغ نمي گيم با اهداي لوح تقدير و يك ميليون ريال وجه نقد تقدير كرد.

* كارگرداني:
عنوان رتبه نخست بخش كارگرداني از آن اميرحسين روحاني از بجنورد، كارگردان نمايش پايان را من تعيين مي كنم شد و تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و مبلغ هشت ميليون ريال جايزه اين بخش به او اهدا شد.
رتبه دوم بخش كارگرداني نيز به محمد يحيي آبادي از اسفراين براي كارگرداني نمايش هفت سين سال ٦٣ تعلق گرفت و لوح تقدير و مبلغ شش ميليون ريال را دريافت كرد.
رتبه سوم كارگرداني به كارگردان نمايش ما به هم دروغ نمي گيم از بجنورد رسيد و مهدي كشميري جايزه اين بخش را دريافت كرد و لوح تقدير و مبلغ چهار ميليون ريال به او اهدا شد.
هيات داوران در بخش نويسندگي برگزيده اي را انتخاب نكرد و با اهداي لوح تقدير و مبلغ دو ميليون ريال به انيسه حاجي زاده تقدير كرد.
دوازدهمين جشنواره تئاتر خراسان شمالي از ٢٦ تا ٢٨ شهريورماه جاري با حضور هشت گروه نمايشي در مجموعه تئاتر شهر بجنورد برگزار شد.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185/ 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها