۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۷:۱۵
کد خبر: 82635124
T T
۰ نفر
حملات تروريستي در اسپانيا موجي از محكوميت جهاني را برانگيخت

تهران – ايرنا – حملات تروريستي در اسپانيا موجي از محكوميت از سوي مقامات و رهبران كشورها و شخصيت هاي سياسي و مذهبي جهان را درپي داشت.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، خانواده سلطنتي اسپانيا در توئيتي نوشت: آنها قاتل هستند؛ جانياني كه نمي توانند ما را بترسانند. همه اسپانيا بارسلون است.
ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه هم در پيامي در كانال تلگرام به پادشاه اسپانيا تسليت گفت. وي نوشت: ما قاطعانه اين حمله سبعانه و خودخواهانه را محكوم مي كنيم.
واتيكان هم در پيامي اعلام كرد: پاپ رهبر كاتوليك هاي جهان براي قربانيان اين حمله دعا مي كند و با همه مردم اسپانيا به خصوص زخمي ها و خانواده هاي قربانيان ابراز همدردي مي كند.
امانوئل مكرون رئيس جمهوري فرانسه توئيت كرد: همه فكر من و همبستگي فرانسه با قربانيان اين حمله تراژيك در بارسلون است. ما متحد و مصمم مي مانيم.
«آن ايدالگو» شهردار پاريس هم در توئيتي خطاب به مردم بارسلون اعلام كرد: پاريسي ها كنار شما هستند. بارسلون و پاريس در عشق و شكيبايي سهيم هستند.
دفتر آنگلا مركل صدراعظم آلمان اين حملات را تكان دهنده خواند. اشتفن زايبرت سخنگوي مركل توئيت كرد: با اندوهي عميق به قربانيان اين حمله تكان دهنده در بارسلون فكر مي كنيم و با مردم اسپانيا ابراز همبستگي و دوستي مي كنيم.
دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا هم در توئيتر نوشت: ايالات متحده حمله تروريستي بارسلون را محكوم مي كند و هر كمكي را كه لازم باشد انجام مي دهد. قوي و محكم باشيد. دوستتان داريم.
مايك پنس معاون ترامپ نيز گفت: صحنه هاي اخير كشتار و بي نظمي حال همه ما را بد كرده است.
باراك اوباما رئيس جمهوري سابق آمريكا توئيت كرد: من و ميشل به قربانيان و خانواده هايشان فكر مي كنيم. آمريكايي ها هميشه با دوستان اسپانيايي خود مي مانند.
تيم فوتبال بارسلونا هم اعلام كرد كه «عميقا غمگين» شده است. ليونل مسي بازيكن اين تيم هم در شبكه هاي اجتماعي نوشت: بسياري از ما مي خواهيم كه در دنيايي مملو از صلح و بدون نفرت زندگي كنيم؛ جايي كه احترام و شكيبايي اساس همزيستي است.
در حمله خونين پنجشنبه شب يك خودرو ون به عابران در مركز شهر بارسلون 13 نفر كشته و بيش از يكصد نفر زخمي شدند. بعد از آن در يك حمله ديگر، مأموران پليس در يك پست ايست و بازرسي هدف قرار گرفتند.
همچنين يك خانه در شهر «آلكانار» منفجر شد كه به حملات تروريستي پنجشنبه مرتبط بود.
بامداد جمعه نيز يك گروه ديگر از مردم در شهر كامبريلس در يكصد كيلومتري جنوب بارسلون با يك خودرو مورد حمله قرار گرفتند كه 6 مصدوم برجاي گذاشت.
پليس پنج تروريست مرتبط با اين حمله را به ضرب گلوله ازپاي درآورد.
شبك**9423**1392**انتشار : ابوالفضل بابايي
۰ نفر