۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۴۲
کد خبر: 82635047
T T
۰ نفر
نخست وزير انگليس با قربانيان حادثه بارسلون ابراز همدردي كرد

لندن - ايرنا - 'ترزا مي' نخست وزير انگليس عصر پنجشنبه با انتشار پيامي در صفحه توييتري اش با حادثه ديدگاه حمله تروريستي بارسلون كه بر اثر آن تاكنون 13 تن كشته و 50 نفر زخمي شده اند ابراز همدردي كرد.

به گزارش ايرنا، نخست وزير انگليس عنوان كرد كه كشورش در كنار اسپانيا عليه تروريسم ايستاده است.
بوريس جانسون وزير خارجه انگليس نيز با انتشار پيامي در صفحه توييتري اش از وقوع اين حادثه ابراز تاسف كرد و افزود: ذهن من همراه قربانيان اين حادثه است.
وي اضافه كرد كه وزارت خارجه انگليس تمام تلاش خود را براي ياري رساندن به اتباع انگليسي در اسپانيا به كار بسته است.
وزارت خارجه انگليس نيز با انتشار پيامي از اتباع خود در اسپانيا خواست تا از رفت وآمد در منطقه «پلازا كاتالونيا» در مركز بارسلون خودداري كنند و ترجيحا در خانه بمانند.
در اين اطلاعيه به آن دسته از اتباع انگليسي كه در نزديكي محل حادثه حضور دارند توصيه شده تا گوشي هاي همراه خود را خاموش و از به اشتراك گذاشتن موقعيت خود در فضاي عمومي پرهيز كنند.
در همين حال صادق خان، شهردار لندن نيز اين حادثه تروريستي را وحشيانه توصيف كرد و گفت كه مردم لندن در كنار مردم بارسلون عليه تروريسم ايستاده اند.
به گزارش ايرنا، در برخورد يك خودرو ون با عابران پياده در مركز شهر بارسلون اسپانيا كه حادثه «تروريستي» خوانده شده است، 13 نفر كشته و بيش از 20 نفر مجروح شدند.
همزمان با اين اتفاق، دو فرد مسلح به رستوراني در محل اين تصادف حمله كرده و شماري را به گروگان گرفتند.
به گفته پليس، در حادثه اول، يك خودرو ون سفيد وارد پياده رو شد و با تعداد زيادي از عابران برخورد كرد. برخي منابع تعداد كشته ها را 13 نفر و شمار زخمي ها را بيش از 20نفر اعلام كردند.
تصاويري كه از صحنه حادثه در رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي منتشر شده، نشان مي دهد كه تدابير امنيتي و فوق العاده در محل حادثه برقرار شده است و احتمال افزايش شمار كشته ها وجود دارد.
تارنماي روزنامه «ال پائيس» گزارش داد كه راننده خودرو از ون خارج شد و پا به فرار گذاشته است.
پليس شهر بارسلون دو نفر را كه گمان مي رود در حمله تروريستي 'لاس رامبلاس' دست داشتند در يك رستوران تركيه اي در نزديكي محل حادثه محاصره كرده است.
به گفته برخي منابع، اين دو فرد حاضران در رستوران را به گروگان گرفته اند.
بعضي منابع رسانه اي خبر دادند كه در نزديكي فروشگاهي در بارسلون صداي شليك گلوله شنيده شد.
در پي اين حوادث ايستگاه هاي مترو و راه آهن بارسلون بسته شد. همچنين اطراف منطقه «لاس رامبلاس» و سه بلوك از ساختمان هاي اطراف بسته شده و ورود به آنجا ممنوع شده است.
لاس رامبلاس يك منطقه توريستي در مركز بارسلون است. اين منطقه مملو از فروشگاه و مراكز خريد است. خيابان لاس رامبلاس به نحوي طراحي شده كه پياده رو در وسط قرار گرفته و خودروها در دو لاين اطراف آن حركت مي كنند.
به نوشته تارنماي روزنامه انگليسي ديلي تلگراف، از ماه ژوئيه 2016 در حملاتي كه شبه نظاميان و گروه هاي تروريستي با خودرو در نيس فرانسه، برلين، لندن و استكهلم انجام داده اند، بيش از يكصد نفر كشته شده اند.
اروپام ** هـ ن **3404**انتشار: محسن اسماعيلي

سرخط اخبار جهان