وزیر ارتباطات سوریه: فیبر نوری بین تهران، بغداد و دمشق راه اندازی شود

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات سوریه راه اندازی فیبر نوری بین تهران، بغداد و دمشق را اقدامی ضروری دانست كه باید پس از شكست تروریسم در این كشور اجرا شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی الظفیر» عصر سه شنبه در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در تهران گفت: راه اندازی این طرح كه از چندی پیش مطرح شد، می تواند همكاری سه جانبه را توسعه دهد.
وی اقدام ایران برای راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه در سوریه را مهم برشمرد و افزود: باید هرچه زودتر گام های اجرایی این طرح آغاز شود.

** اختصاص باند فركانس؛ نیاز ایران برای راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه در سوریه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار درباره راه اندازی اپراتور سوم در سوریه گفت: راه اندازی این اپراتور به افزایش همكاری های دوجانبه می انجامد.
«محمود واعظی» به تلاش برای افزایش همكاری در بخش های پست، مخابرات، تحقیق و توسعه اشاره كرد و ادامه داد: باید سطح همكاری در این بخش ها افزایش یابد.
واعظی از سوریه خواست برای راه اندازی اپراتور سوم در این كشور باند فركانس لازم را واگذار كند و تاكید كرد سوریه باید مشكل واگذاری این باند را برطرف سازد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به استفاده سوریه از كابل های مخابراتی شهید قندی ایران اشاره كرد و گفت: این نمونه كوچكی از همكاری خوب 2 كشور است.
به گزارش ایرنا، نخست وزیر سوریه شامگاه دوشنبه به همراه وزیران اقتصاد، صنایع، بازرگانی خارجی، نفت و منابع معدنی، ارتباطات و فناوری و رییس بانك مركزی به تهران آمد.
امروز (سه شنبه) با حضور معاون اول رییس جمهوری ایران و نخست وزیر سوریه، پنج سند همكاری معدنی، كشاورزی، ارتباطاتی، نفتی و دامداری امضا شد.
اقتصام** 2078**1961** خبرنگار: محمد مهدی بهرامی** انتشار دهنده: مریم مسعود

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://telegram.me/irnaeco
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد