سد قیزقلعه‌سی موجب تحکیم دوستی ایران و جمهوری آذربایجان است

تهران- ایرنا- منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد قیزقلعه‌سی تحکیم دوستی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان است، گفت: این سد به دست مهندسان خبره ایرانی احداث شده که توان بالای مهندسی نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

رضا صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: احداث طرح سد قیزقلعه‌سی، یکی از طرح‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم به شمار می‌رود که اکنون در همین دولت نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در ذیل این طرح مهم آبی کشور، تولید برق را شاهد خواهیم بود و در بخش کشاورزی نیز آورده مهم و ارزشمندی برای منطقه و مردم غیور و زحمتکش آن خواهد داشت.

منتخب مردم تبریز در مجلس داوزدهم ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم سیاسی این طرح عظیم آبی کشور، ارتقای تحکیم دوستی و مودت بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است که هر دو کشور نیز از دستاوردهای آن، بهره‌مند خواهند شد.

صدیقی تاکید کرد: اجرای این طرح نشان می‌دهد که ایران می‌تواند با دیپلماسی خارجی خود، اتفاقات بزرگ بسیاری را رقم زند. انتظار می‌رود که فعالیت‌های این‌چنینی در حوزه دیپلماسی کشورمان، هرچه بیشتر افزایش یابد.

وی بیان کرد: ارتباط با کشورهای همسایه، یکی از راهبُردهای مهم نظام جمهوری اسلامی است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن توصیه داشتند و دولت سیزدهم هم بر آن صحه گذاشته است.

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دوازدهم گفت: این طرح، نمونه بارزی از دوستی و ارتباط عمیق بین ملت عزیز ایران و آذربایجان بوده و انتظار می‌رود که اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها برای رونق اقتصادی ارتقا یابد.

صدیقی تاکید کرد: سد قیزقلعه‌سی به دست مهندسان خبره ایرانی انجام گرفته که نشان از توان بالای مهندسی نظام جمهوری اسلامی دارد. این سد، سومین سدی است که بر روی رود ارس احداث شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید از حقابه خود از روز ارس به طور بهینه برای تولید برق و مصارف کشاورزی استفاده کند که این امر در پیشرفت منطقه موثر خواهد بود.

منتخب مردم تبریز در مجلس داوزدهم گفت: جا دارد از عوامل وزارت نیرو، پیمانکار و مهندسان این طرح قدردانی شود و از دولتمردان تشکر به عمل آید که به وعده خود در این زمینه عمل کردند.

صدیقی خاطرنشان کرد: امیدواریم این چنین پروژه‌ها و اقدامات ثمربخش اقتصادی و آبی در مرزهای کشورمان که آب مشترک با همسایگان داریم، ادامه‌دار بوده و به همراه سایر مراودات برای همه ملت‌ها ادامه یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha