۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82340368
T T
۰ نفر
دادستان مركز استان سمنان: توليد با سود بانكي فعلي در كشور موفق نيست

سمنان- ايرنا- دادستان عمومي و انقلاب مركز استان سمنان با اشاره به بالا بودن سود تسهيلات در نظام بانكي كشور، گفت: هيچ واحد توليدي در كشور با سودهاي بانكي موجود نمي تواند موفق شود.

به گزارش ايرنا، حيدر آسيابي روز شنبه در بيستمين نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي در سالن اجتماعات اتاق بازرگاني استان سمنان افزود: در بهترين شرايط اقتصادي و حتي در كشورهاي اروپايي اگر اين سود بانكي وجود داشته باشد، اروپا را ورشكست مي‌كند.
وي اضافه كرد: تسهيلات در كشورهاي اروپايي با سود صفر تا چهار درصد به واحدهاي توليدي ارايه مي شود، اما در ايران سودهاي بانكي بسيار بالا است و اين موضوع مانعي براي رشد و توسعه توليد واحدهاي توليدي است.
وي با تاكيد بر حمايت از بخش خصوصي به وسيله دولت، ادامه داد: فعاليت بخش خصوصي در جامعه مي تواند بسيار موثر باشد، زيرا با ايجاد اشتغال مي تواند رونق اقتصادي را توسعه بخشد و باعث پويايي جامعه شود.
دادستان عمومي و انقلاب مركز استان سمنان اضافه كرد: دولت براي ايجاد اشتغال بايد هزينه كلاني انجام دهد، اما بخش هاي خصوصي مي‌تواند اين كار را انجام دهد و تنها خواسته اين فعالان حمايت است، اما هيچ پشتوانه و مشوقي ندارند.
آسيابي گفت: مشكلات و موانع بسيار زيادي بر سر راه بخش خصوصي وجود دارد كه مسوولان مي توانند مشوق توليدكنندگان باشند و در عمل نيز به آن ها كمك كنند و حرف هاي خود در حمايت از آنها را عملي كنند.
وي تاكيد كرد: واحدهاي توليدي و بخش هاي خصوصي بايد ميدان دار اقتصاد باشند و دولت نيز بايد حمايت‌گر آن ها باشد و با ارايه بسته هاي حمايتي و تشويقي، براي بخش هاي خصوصي زمينه رشد اقتصادي در جامعه فراهم مي شود.
وي افزود: رويكرد كميته قضايي استان سمنان نيز رفع مشكلات و موانع واحدهاي توليدي، تسهيل در امور آن ها و جلوگيري از توقيف ماشين آلات و جلوگيري از ورشكستي واحدهاي توليدي است.
دادستان عمومي و انقلاب مركز استان سمنان ادامه داد: سمنان استاني صنعتي است و با وجود فعاليت واحدهاي توليدي زياد، تا كنون حتي يك واحد با حكم مقام قضايي تعطيل نشده و اين نشان دهنده نگاه ويژه دادگستري استان سمنان به توسعه و رونق اقتصادي سمنان است.
در اين نشست، محمدرضا خباز استاندار، محمدهمتيان معاون استانداري، سيدعباس دانايي فرماندار، علي اصغر جمعه اي رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان سمنان، و شماري از فعالان بخش خصوصي و مسوولان دستگاه هاي اجرايي حضور داشتند.
در اين نشست مصوبات نشست هاي قبلي بررسي شد و همچنين درباره معضلات واحدهاي توليدي مانند هزينه هاي حمل و نقل، تسهيلات واحدها، بيمه تامين اجتماعي، ارز و رفع مشكلات بخش هاي خصوصي بحث و تبادل نظر شد.
7341/6103
خبرنگار: خديجه سلطاني پور ** انتشاردهنده: مصطفي دهقان

سرخط اخبار استان‌ها