۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵
کد خبر: 82276979
T T
۰ نفر
هزار و 785 واحد تولیدی سمنان برای تسهیلات رونق تولید به بانك معرفی شدند

سمنان- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تاكنون هزار و 785 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش هشت هزار و 111 میلیارد ریال به بانك های عامل معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز یكشنبه در سی و هفتمین جلسه كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، گفت: از تعداد واحد های معرفی شده به بانك ها، تاكنون 369 واحد تولیدی صنعتی و كشاورزی استان موفق به دریافت تسهیلات به ارزش 2 هزار و 282 میلیارد ریال شدند.
اسودی، شمار واحد های ثبت نامی در سامانه بهین یاب را 2 هزار و 549 واحد صنعتی و كشاورزی استان سمنان برای دریافت تسهیلات رونق تولید اعلام كرد و گفت: تاكنون پرونده هزار و 785 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات بررسی و به بانك معرفی و وضعیت بقیه واحدها نیز در دست بررسی است.
وی از بررسی مشكلات 236 واحد صنعتی و كشاورزی در كارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان خبر داد و گفت: این كارگروه تاكنون 589 مصوبه داشته كه 44 درصد این مصوبات اجرایی شد و بقیه نیز در دست اجرا است.
اسودی افزود: از 589 مصوبه تعداد 273 مصوبه مربوط به امور بانكی و مالی، 97 مصوبه مربوط به زیر بنایی، 82 مصوبه مربوط به مالیاتی و 59 مصوبه مربوط به تامین اجتماعی بوده است.
به گزارش ایرنا، در جلسه امروز كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان محمدرضا خباز استاندار و مدیران اقتصادی و بانكی استان سمنان حضور داشتند و مشكلات چهار واحد تولیدی در زمینه بانكی، زیر بنایی، مالیات و تامین اجتماعی بررسی شد.
استان سمنان رتبه پنجم كشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید را دارد.
سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 و در كشاورزی بیش از 14 درصد است.
7470/6103
خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان

سرخط اخبار استان‌ها