۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶
کد خبر: 82275551
T T
۰ نفر
مشاركت 418 هزاركهگيلويه و بويراحمدي در سرشماري اينترنتي نفوس و مسكن

ياسوج - ايرنا- معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌وبودجه كهگيلويه و بويراحمد گفت: 418 هزار و 39 نفر تا ساعت 24 شب گذشته و با پايان يافتن مرحله نخست در سرشماري عمومي نفوس و مسكن اين استان نام‌نويسي كردند.

علي شهابي روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين تعداد افراد 107 هزار و 15 خانوار شهري و روستايي اين استان را شامل مي‌شود.
وي بيان كرد: كهگيلويه و بويراحمد رتبه هفتم كشور به لحاظ وارد كردن اطلاعات آماري خانوارها در سامانه اينترنتي مرحله نخست سرشماري عمومي نفوس و مسكن نسبت به ميزان جمعيت را به خود اختصاص داده است.
شهابي ادامه داد: اين اطلاعات به صورت محرمانه تنها در اختيار سازمان آمار كشور قرار مي‌گيرد و هيچ كس كمترين دسترسي به آنها را نخواهند داشت.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌وبودجه كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به آغاز مرحله دوم و حضوري سرشماري عمومي نفوس و مسكن در استان همزمان با سراسر كشور، افزود: مردم و خانواده‌ها با اطمينان، اطلاعات خواسته شده را ارائه كنند.
شهابي تصريح كرد: به‌منظور افزايش سرعت و دقت نتايج و استفاده از فناوري‌هاي نوين، در مصاحبه حضوري جمع آوري اطلاعات نيز از طريق رايانه و پرسشنامه‌هاي الكترونيكي انجام خواهد شد.
وي تعداد آمارگيران در سطح استان براي اجراي 2 مرحله سرشماري نفوس و مسكن را حدود 170 نفر اعلام كرد و افزود: در مرحله دوم اطلاعات خانوارها از سوي فرد آمارگير جمع آوري و به صورت اينترنتي و با استفاده از رايانه همراه در سامانه ثبت مي‌شود.
معاون اطلاعات و آمار سازمان برنامه و بودجه كهگيلويه و بويراحمد افزود: افرادي كه پيش از مراجعه فرد آمارگير اطلاعات خود را در سامانه اينترنتي ثبت كرده‌اند تنها كد رهگيري را به فرد آمارگير ارائه مي‌دهند.
شهابي تصميم گيري كارآمد و ارائه آمار دقيق، صحيح و مناسب از سوي خانواده‌ها را يكي از ضروري‌ترين و بنياني‌ترين عناصر در تصميم گيري‌ها و تصميم سازي‌ها از سوي دولتمردان دانست.
وي ادامه داد: تحقق اهداف برنامه‌ها، چشم‌انداز پيشرفت و توسعه كشور منوط به گردآوري منظم و دقيق آمار و اطلاعات عمومي در سطح جامعه است.
وي با بيان اينكه بيش از 60 شاخص براي طرح سؤال از خانواده‌ها و مردم در فرم‌هاي مخصوص پيش بيني شده است، گفت: در اين سرشماري اطلاعاتي از قبيل جمعيت خانوار، وضعيت مسكن و اشتغال از خانواده‌ها پرسيده مي شود.
مرحله نخست و اينترنتي سرشماري عمومي نفوس و مسكن كه از سوم مهر آغاز شده بود با تمديد 6 روزه از سوي مركز آمار و اطلاعات كشور تا ساعت 24 شب گذشته 30 مهر ادامه داشت.
مرحله دوم سرشماري نيز كه به صورت عملياتي و ميداني است از امروز اول آبان آغاز شد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه كهگيلويه و بويراحمد جمعيت استان را بر اساس سرشماري نفوس و مسكن سال 1390 بيش از 658 هزار نفر عنوان كرد.
بر اساس اطلاعات سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 1390 بيش از 52 درصد از جمعيت اين استان در مناطق شهري زندگي مي‌كنند.
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا كهگيلويه و بويراحمد» telegram.me/irnayasujj دنبال كنيد.
خبرنگار: حميد جهان** انتشار دهنده: سيد ولي موسوي نژاد
3016/6110

سرخط اخبار استان‌ها