۱ آبان ۱۳۹۵، ۹:۳۱
کد خبر: 82275471
T T
۰ نفر
مشاركت 320 هزار خانوار گلستانی در سرشماری اینترنتی

گرگان - ایرنا - مسئول كمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سرشماری نفوس و مسكن سال 95 گلستان گفت: در اجرای طرح اینترنتی سرشماری از سوم تا سی ام مهر، 320 هزار خانوار معادل یك میلیون و 4 هزار نفر ساكن در استان ثبت نام و كد رهگیری دریافت كردند.

مجید دهنو خلجی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: میزان مشاركت خانوارهای گلستانی در این طرح به طور میانگین 52.09 درصد بوده كه از میانگین كشوری 11.73 درصد بیشتر است.
وی گفت: در اجرای طرح سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن سال95، در میانگین كشوری 41.26 درصد از خانوارها اطلاعات خود را ثبت و كد رهگیری دریافت كردند.
به گفته وی؛ استان های سمنان، بوشهر و مازندران به ترتیب رتبه های اول تا سوم و استان گلستان رتبه دهم مشاركت خانوارها را در طرح سرشماری اینترنتی كسب كرد.
وی با قدردانی از همكاری هم استانی ها و دستگاه ها در فراهم سازی شرایط ثبت نام اینترنتی سرشماری برای خانوارها، افزود: با مشاركت دستگاه های استان 500 مركز ثبت نام رایگان در اجرای سرشماری نفوس و مسكن سال 95 در مناطق روستایی و شهری دایر شده بود.
دهنو خلجی اضافه كرد: در اجرای این طرح 200 روستا و دو نقطه شهری استان شامل دلند و اینچه برون ،مشاركت 100 درصدی در ثبت نام اینترنتی داشتند.
مسئول كمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سرشماری نفوس و مسكن سال 95 گلستان افزود: سرشماری حضوری از خانوارهای استان نیز با مشاركت 520 مامور آمارگیر از 28 مهر آغاز شد و تا 28 آبان ماه ادامه دارد.
به گفته وی؛ در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسكن سال 95 در استان گلستان پهنه بندی اجرای آن توسط ستاد اجرایی این طرح تهیه شده كه شامل 823 حوزه روستایی و 816 حوزه شهری است.
جمعیت استان گلستان در قالب 614هزار و 325 خانوار هستند.

*ویرایش اطلاعات خانوارها در سرشماری اینترنتی از یكم آبان
مسئول كمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سرشماری نفوس و مسكن سال 95 گلستان گفت: مدت ویرایش اطلاعات وارد شده از سوی خانوارها در طرح ثبت نام اینترنتی از یكم تا هشتم آبان است.
وی افزود: آن دسته از سرپرستان خانوارها كه نیاز به ویرایش اطلاعات وارده دارند می توانند در این فرصت زمانی نسبت به اصلاح آن اقدام كنند.

* ارائه خدمات تلفنی به خانوارهای غایب از یك آبان
دهنو خلجی از ارائه خدمات تلفنی به خانوارهای غایب در طرح سرشماری نفوس و مسكن سال 95 از یكم آبان تا پایان اجرا نیز خبر داد و گفت: خانوارهایی كه در زمان مراجعه مامور آمارگیر در منزل حضور ندارند، می توانند از طریق شماره تلفن اعلام شده، با ستاد تماس گرفته و اطلاعات خانوار خود را در این طرح ثبت كنند.

*پاسخگویی به سوالات در خصوص سرشماری
دهنو خلجی افزود: دو خط تلفن به شماره های 32480048و 32480049 به جز ستادهای شهرستانی هر روز از ساعت هشت صبح تا 20 شب در مدت اجرای طرح سرشماری نفوس و مسكن سال 95 آماده پاسخگویی به سوال هم استانی ها در این خصوص است.
جمعیت استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسكن سال 1390 یك میلیون و 777 هزار و 14 نفر بود كه از این تعداد 51درصد شهرنشین و 49 درصد روستانشین هستند.
گلستان واقع در شمال كشور دارای 30شهر و حدود یكهزار و 100 روستا است.
سرشماری نفوس و مسكن سال 95 به شیوه اینترنتی، حضوری و تلفنی از سوم مهر همزمان با سراسر كشور در گلستان نیز كلید خورده است.
6204/1648
خبرنگار : علی اصغر تیموریان ** انتشار دهنده: پری سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها