۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85480411
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

شرکت ۵۰ هزار بانوی گنبدی در دوره‌های آموزش فرزندآوری

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۶
کد خبر: 85480411
شرکت ۵۰ هزار بانوی گنبدی در دوره‌های آموزش فرزندآوری

گنبدکاووس- ایرنا- رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس از ارائه آموزش‌های مرتبط با «فرزندآوری، پیشگیری از نازایی و جلوگیری از سقط جنین» به حدود ۵۰ هزار نفر از بانوان متاهل مناطق شهری و روستایی این شهرستان در یکسال گذشته خبر داد و گفت: شرکت این تعداد از بانوان در کلاس‌های آموزشی معادل ۶۲ درصد از مجموع ۸۱ هزار نفر جامعه هدف بوده است.

عبدالرحیم پالیده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آموزش به بانوان متاهل، در یکسال گذشته ۲ هزار و ۹۵۱ زوج جوان گنبدی نیز در کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج مرکز بهداشت این شهرستان حضور یافتند.

وی، «روانشاسی خانواده، حقوق خانواده، اخلاق و سبک زندگی در خانواده و بهداشت باروری» را از جمله دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج ویژه زوج‌های جوان در گنبدکاووس برشمرد و اضافه کرد: برنامه‌های آموزشی بیشتر در راستای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوده است.

پالیده همچنین با اشاره به تجهیز و راه‌اندازی کلینیک ناباروری سطح ۲ در بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس باهمکاری سازمان بسیج در نیمه دوم سال گذشته، ادامه داد: از زمان راه‌اندازی این مرکز تاکنون ۳۱۹ نفر از بانوان این شهرستان و منطقه شرق گلستان از خدمات آن استفاده کردند.

به گفته وی، ۲۳۴ نفر از بانوان به سطوح تخصصی معرفی شدند و ۸۵ نفر نیز از سطح طلایی ناباروری «رویش امید» استفاده کردند.

۹۰ درصد خدمات مراقبتی به بانوان رایگان است

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس همچنین از رایگان بودن ۹۰ درصد خدمات مراقبتی به بانوان در خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و پایگاه‌های بهداشت مناطق شهری خبر داد و بیان کرد: هم اکنون در این شهرستان مرزی ۱۱۲ خانه بهداشت و ۱۶ مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه شهری فعال است.

پالیده افزود: در این مراکز بهداشتی ۱۲۰ ماما، ۴۸ مراقب سلامت، ۴۸ پزشک و ۲۱۱ بهورز به بانوان خدمات و آموزش‌های مراقبتی از جمله «مراقبت پیش از بارداری، دوران بارداری، پس از زایمان و مراقبت از نوزاد و کودک» ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات بهداشتی - درمانی سطح سه به بانوان ۱۰۰ درصد رایگان و ارائه خدمات سطح ۲ مشمول پرداخت تعرفه دولتی است.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس همچنین با گرامیداشت هفته ملی جمعیت (۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت) و شعار امسال این هفته «نقش من در جوانی جمعیت»، ادامه داد: در این هفته ۳۰ برنامه آموزشی، فرهنگی و ورزشی توسط این مرکز، پایگاه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت درمناطق شهری و روستایی این شهرستان تدوین شده و درحال اجرا است.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha