لزوم اقدام جمعی بین المللی برای جلوگیری ازجنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین

نیویورك- ایرنا- سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران درسازمان ملل، روز همبستگی با مردم فلسطین را فرصتی برای انعكاس سرنوشت دردناك فلسطینیان دانست و جامعه بین المللی را به اقدام جمعی ویكپارچه برای جلوگیری ازجنایت های رژیم صهیونیستی فراخواند.

به گزارش ایرنا، «غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دائم كشورمان در سازمان ملل در نشست روز سه شنبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نمایندگی از طرف جنبش عدم تعهد، روز همبستگی جهانی با مردم فلسطین را فرصتی برای انعكاس چند دهه محرومیت مردم فلسطین از حقوق حقه خود و نیم قرن اشغال خارجی كه منجر به نقض سیستماتیك حقوق انسانی و ادامه رنج و آلام این مردم شده دانست.
وی افزود: جنبش عدم تعهد از این فرصت برای تاكید مجدد بر همبستگی پایدار خود با مردم فلسطین و حق لاینفك این ملت به تعیین سرنوشت خود و برخورداری از یك كشور ماندگار فلسطینی استفاده می كند.
نماینده دائم كشورمان در ادامه وضعیت اسفناك سرزمین های اشغال شده فلسطینی از جمله قدس شریف در سالهای گذشته و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در این سرزمین ها و نقض حقوق مردم فلسطین را تاسف بار و هشدار دهنده خواند و تصریح كرد: وضعیت خطرناك موجود در قدس شرقی و مسجد الاقصی كه حاصل اقدامات این رژیم و شهرك نشینان تندرو صهیونیستی است به توجه فوری جامعه بین المللی نیازمند است.
خوشرو افزود: جنبش عدم تعهد كلیه اقدامات خشونت آمیز و تحریك آمیز نیروهای این رژیم و تندروهای صهیونیستی در این مكان مقدس را قویا محكوم كرده و از جامعه بین المللی می خواهد تا با برخوردی جامع و متحد این رژیم را وادار به توقف اقدامات مخرب و غیرقانونی خود كند.
وی در ادامه تاكید كرد كه شورای امنیت سازمان ملل در این رابطه مسئولیتی روشن و غیرقابل انكار دارد.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین با ابراز نگرانی عمیق جنبش عدم تعهد در مورد وضعیت وخیم آوارگان فلسطینی و شرایط اسفبار زندگی ساكنین غزه یادآور شد كه 8 سال محاصره این سرزمین هزینه های سنگین انسانی و اقتصادی زیادی را برای مردم غزه به همراه داشته است.
نماینده كشورمان در سازمان ملل علاوه بر این، نگرانی شدید جنبش عدم تعهد را در مورد سرنوشت هزاران زندانی از جمله زنان و كودكان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی ابراز كرد.
وی در ادامه به تداوم اشغال خاك لبنان، نقض حاكمیت ملی این كشور توسط رژیم صهیونیستی و وضعیت بلندی های اشغال شده جولان در سوریه كه بخصوص پس از آغاز بحران سوریه شدت بیشتری پیدا كرده، اشاره كرد و خواستار توجه جهانی به این اقدامات غیرقانونی و جنایت كارانه رژیم صهیونیستی شد.
خوشرو در نهایت بار دیگر از سوی جنبش عدم تعهد برضرورت اقدامات جمعی جامعه بین المللی در راستای وظایف مندرج در منشور ملل متحد برای رسیدگی به وضعیت فلسطین تاكید كرد.
شبد**4-541**1953** 3404

سرخط اخبار جهان