۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۵۶
کد خبر: 81738138
T T
۰ نفر
هراس و نگرانی رژیم صهیونیستی از تحویل سامانه اس 300 روسیه به مصر

تهران- ایرنا- یك منبع بلندپایه رژیم صهیونیستی اذعان كرد مجهز شدن مصر به سامانه ضد هوایی اس – 300 با وجود امضای پیمان صلح میان مصر و این رژیم از 30 سال پیش تاكنون ، لرزه بر اندام این رژیم می اندازد .

به گزارش ایرنا ، پایگاه خبری مصر الیوم نوشت : منابع خبری غربی به نقل از یك منبع عالی رتبه در رژیم صهیونیستی گزارش دادند سامانه ضد هوایی اس – 300 گذشته از موشك های زمین به هوا، قادر خواهند بود نقاطی را در حریم هوایی رژیم صهیونیستی هدف قرار دهد.
این منبع صهیونیست افزود : در برهه زمانی اخیر، همكاری های نظامی مصر و روسیه كه با دیدار عبدالفتاح السیسی از روسیه تعمیق و گسترش یافت، نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی را برانگیخته؛ هر چند كه مصر بیش از سه دهه است كه با رژیم صهیونیستی معاهده صلح دارد.
این منابع با بیان این كه سران رژیم صهیونیستی عقیده دارند دیدار رییس جمهوری مصر از مسكو، با روابط پیچیده و كنونی مصر و آمریكا در ارتباط است، افزودند: مصر و رژیم اشغالگر قدس در دوران زمامداری حسنی مبارك رییس جمهوری پیشین این كشور روابط اقتصادی بسیار خوبی با یكدیگر داشتند.
این منابع به نقل رون بن ایشای تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی افزودند : بركناری محمد مرسی رییس جمهوری قبلی مصر سبب شد روابط آمریكا با مصر از سطح ایده آل و بسیار خوب فاصله پیدا كند .
ایشای تاكید كرد مصر با تمام توان خود تلاش خواهد كرد تا جایگاه خود را به عنوان قدرت منطقه ای توسعه و بتواند روابط خارجی خود را گسترش دهد.
در همین راستا، عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر از بهبود روابط نظامی با روسیه در عرصه های تجهیز، آموزش و تبادل تجربیات و مبارزه با تروریسم ابراز خرسندی كرد و گفت: به ادامه همكاری های سازنده دو كشور در چهارچوب تحقق امنیت و ثبات بین المللی در منطقه خاورمیانه چشم دوخته ام.
وی روز چهارشنبه همزمان با سفر ملك عبدالله دوم پادشاه اردن و محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد ابوظبی به مسكو سفر كرد؛ سفرهایی كه گفته می شود مسایل مربوط به خاورمیانه و به ویژه مساله سوریه در صدر دستور كار آن قرار دارد.
خاورم ** 9363 ** 2041**1572