۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۸
کد خبر: 85491183
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طوفان «رمال» دست‌کم جان ۱۰ نفر را در بنگلادش و هند گرفت

تهران-ایرنا- طوفان موسوم به «رمال» در بنگلادش و هند دست‌کم ۱۰ نفر را به کام مرگ کشاند.

به گزارش دوشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، در پی وزش شدید باد و به راه افتادن طوفانی موسوم به رمال تاکنون دست‌کم ۱۰ نفر در بنگلادش و هند جان خود را از دست داده‌اند.

طوفان رمال با سرعت حدود ۱۳۵ کیلومتر در ساعت از دیشب (یکشنبه) تا صبح امروز (دوشنبه) سواحلی شرقی هند و بنگلادش را در نوردید. باد و باران همچنان ساکنان منطقه غرب بنگلادش را تحت تاثیر قرار داده است.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه مستقر در منطقه آسیب‌دیده، گزارش داد: سقف‌های حلبی خانه‌های روستایی و درختان این منطقه کنده شده است و همچنین کابل‌های برق هم آسیب دیده است.

طوفان «رمال» دست‌کم جان ۱۰ نفر را در بنگلادش و هند گرفت

شوکت علی مدیر دولتی استان باریسال بنگلادش که در آن ۷ نفر جان باخته‌اند، گفت: باران‌های شدید ناشی از این طوفان هنوز ادامه دارد و سرعت باد هم بالاست.

وی افزود: بیشتر قربانیان پس از فروریختن‌ دیوارها بر سرشان جان خود را از دست دادند.

سه نفر هم در استان‌های همجوار به دلایلی از جمله غرق شدن، جان باختند.

رسانه‌های هندی همچنین اعلام کرده اند که در شهر کلکته مرکز بنگال غربی هند تاکنون ۲ نفر( یک مرد و یک زن) خود از دست داده‌اند.

هلال محمود، یک مدیر دولتی بنگلادش به خبرگزاری فرانسه گفت:در استان خولان هم ۲ نفر جان باختند.

وی افزود: این طوفان به تخریب حدود ۳۱ هزار خانه و آسیب بیش از ۱۲۳ هزار خانه دیگر در این استان منجر شده است.

کامرول حسن مسئول وزارت مدیریت بلایای بنگلادش هم در همین راستا اظهار داشت: این طوفان موجب شکسته شدن سدبندها در چندین نقطه شده و برخی از مناطق ساحلی هم به زیر آب رفته است.

بانکیم چاندرا هازرا یکی از وزیران ارشد ایالتی هند به خبرگزاری فرانسه گفت: طوفان در بنگال غربی این کشور سقف صدها خانه را از تخریب کرده و هزاران درخت حرا و تیرهای برق را از زمین کنده است.

وی افزود: توفان و بالا آمدن سطح آب دریاها تعدادی از سدبندها را شکسته و آب در برخی از روستاهای این منطقه به راه افتاده است.

ابوناصر محسن حسین، مسئول ارشد جنگل‌های بنگلادش هم با اشاره به مخلوط شدن آب شیرین با آب شور در نتیجه به راه افتادن سیل، گفت: ما نگران حوضچه‌ها آب شیرین حیوانات جنگل حرا از جمله ببرهای بنگال هستیم.

به گزارش ایرنا، طوفان‌های فصلی معمولاً بین ماه‌های آوریل تا دسامبر هر سال در هند و بنگلادش رخ داده و باعث مرگ و میر و همچنین خسارت‌های مالی گسترده می‌شود. مقامات دولتی مجبورند هر سال هزاران نفر را از مناطق پرخطر خارج کنند.

در سال ۲۰۰۷ بر اثر طوفان بزرگ «سیدر» در بنگلادش حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. در سال ۱۹۹۹ نیز یک طوفان بزرگ در ایالت اودیسا در شرق هند بیش از ۱۰ هزار قربانی گرفت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha