۵۰ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال به همت دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید

زاهدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه ورزش استان باعث شد تا سال گذشته ۵۰ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در این نقطه از ایران اسلامی به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس شیبک روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش، بیان کرد: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی یکی از دلسوختگان کشور با روحیه خستگی ناپذیر بود که برای ارتقای کشور و ملت زحمات زیادی کشید.
وی یکی از اقدامات مطلوب در حوزه ورزش سیستان و بلوچستان در سال گذشته را افزایش آمار بیمه شدگان دانست و افزود: تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل آن به ۴۸ هزار نفر رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سند آمایش راهبردی ۵۰ ساله کشور و استان ترسیم و سهم عدالت ورزشی در آن بخوبی لحاظ شده است، ادامه داد: سال گذشته ورزشکاران استان ۳۸۰ مدال رنگارنگ در سطوح ملی و بین‌المللی کسب کردند که کسب یک مدال نقره و ۲ برنز در رقابت آسیایی هانگژو توسط کبدی‌کاران استان و مدال‌های جهانی در رشته‌های فوتسال و کشتی ناشنوایان و همچنین مدال‌های آسیایی در رشته بدنسازی و کاراته بانوان مهمترین عناوین کسب شده توسط ورزشکاران استان است.
وی اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۳۳۵ ورزشکار سیستان و بلوچستان به اردوهای مختلف دعوت و ۵۱ تیم ورزشی از استان به رقابت‌های مختلف اعزام شدند.
شیبک گفت: برگزاری نخستین المپیاد ورزشی سیستان و بلوچستان در ۲۰ رشته هدف از مهمترین برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان در سال گذشته بود که در قالب این المپیاد با هدف کشف و انگیزه بخشی به استعدادهای ورزشی، یک‌هزار و ۱۰۰ مدال میان ورزشکاران توزیع شد.
وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش روستایی سیستان و بلوچستان، بیان کرد: با توجه به اینکه حدود نیمی از جمعیت استان ساکن روستاها هستند، اقدامات خوبی در حوزه ترویج ورزش و نشاط در روستاهای استان برنامه‌ریزی شده و در این راستا در سال گذشته یک‌هزار و ۹۰۴جشنواره و برنامه ورزشی اجرا شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این مدت یک‌هزار و ۱۲۴ برنامه در حوزه ورزش‌های همگانی در روستاهای استان برگزار شده و ۲۱ خانه ورزش روستایی هر یک با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیون ریال تجهیز شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۳۹ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستایی در سیستان و بلوچستان و یک زمین گل بزرگ در شهرستان کنارک افتتاح شده است.
شیبک خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در سطح سیستان و بلوچستان داریم که تکمیل آنها نیازمند ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار است، انتظار داریم با توجه به پایین بودن سرانه فضاهای ورزشی در استان، کمک دولت در این حوزه دوچندان شود.
وی اظهار کرد: سال گذشته سیستان و بلوچستان میزبان ۸۸ رقابت ملی بوده و از ابتدای سال تاکنون نیز میزبانی ۲۱ رقابت ملی به این استان اختصاص داشته است.
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: سال گذشته نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام «صلح و دوستی» با ابتکار استانی و با حضور ورزشکاران کشورهای افغانستان و پاکستان در زاهدان برگزار شد.
وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام «صلح و دوستی» شهریورماه امسال با حضور ورزشکاران کشورهای همسایه در ۱۰ رشته ورزشی به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود که در این راستا امسال علاوه بر ورزشکاران کشورهای افغانستان و پاکستان، از ورزشکاران کشورهای ترکیه و عراق نیز در برخی رشته‌ها دعوت به عمل آمده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha