مروری بر اقدامات ورزشی رئیس جمهور شهید؛از تکمیل طرح‌های نیمه تمام تا ایجاد نشاط در روستاها

زاهدان - ایرنا - نگاه و رویکرد دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهید به ورزش بسیار ویژه بود و این مهم در حالی باعث تغییر نگاه‌ها به سیستان و بلوچستان شد که اجرای ۵۰ زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف آن هم در یکسال تنها بخشی از اقدامات در این عرصه به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، ورزش در حالی یک جامعه سالم را می‌سازد که انجام فعالیت‌های ورزشی نیازمند وجود فضاهایی مناسب است تا ورزشکاران بتوانند تمرینات ورزشی خود را به‌ صورت حرفه‌ای در آن انجام دهند؛ اما مشکل اینجاست که بسیاری از شهرهای سیستان و بلوچستان با چالشی به نام کمبود سرانه ورزشی دست به گریبان هستند.

در میان شهرستان‌های سیستان و بلوچستان تصور می‌شود زاهدان به دلیل مرکزیت استان از فضاهای ورزشی مناسبی برخوردار و نسبت به دیگر شهرستان‌ها شرایط بهتری داشته باشد، اما زاهدان هم به دلیل کمبود فضای ورزشی مناسب با چالش‌هایی رو به رو است.

وجود بیش از ۱۰۳ طرح نیمه‌تمام ورزشی در سیستان و بلوچستان در حالیست که بسیاری از طرح‌ها به علت مشکلات مالی و گاه مدیریتی نیمه‌کاره مانده و دولت سیزدهم وارث طرح‌های ورزشی است که سال‌هاست در این استان خاک می‌خورد.

بیان این مطلب بدان جهت است که در حالی چند دهه از عمر کلنگ‌زنی برخی از طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی در سیستان و بلوچستان می‌گذرد که اکنون باید هزینه‌های گزافی برای بازسازی مجدد آنها صرف شود.

بسیاری از طرح‌های ورزشی سیستان و بلوچستان از مصوبات دولت‌های گذشته بوده و همچنان در استان نیمه‌کاره باقی ماندندطرح‌هایی که هر سال زمان محقق‌شدن آنها به علت کمبود اعتبارات مالی به‌ تعویق‌ افتاده و مشخص نیست که قطار وعده مسوولان در پهناورترین استان کشور چند واگن دارد و چه مدت زمان مردم باید چشم‌انتظار افتتاح و بهره‌برداری مناسب از یک طرح باشند.

این وضعیت در حالیست که بسیاری از طرح‌های ورزشی سیستان و بلوچستان از مصوبات دولت‌های گذشته بوده و همچنان در استان نیمه‌کاره باقی ماندند.

با تمام این تفاسیر اما رئیس جمهور شهید با روحیه خستگی ناپذیر و انقلابی خود جهادگونه وارد میدان شد و خود را وقف مردم کرده بود، لحظه‌ای دست از تلاش برای رشد و ارتقا ایران اسلامی بر نداشت به گونه‌ای که برای ورزش دوستان نیز آینده‌ای پر امید را ترسیم کرد تا از این پس بیش از گذشته شاهد درخشش ورزشکاران در عرصه‌های بین المللی باشیم.

در دولت سیزدهم شاهد رشد و رونق چشمگیر در تمام زمینه‌ها بودیم که ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست، رئیس جمهور شهید با نگاه حاکم کردن عدالت ورزشی میان تمام اهالی در این عرصه هم ورود کرد.

مروری بر اقدامات ورزشی رئیس جمهور شهید؛از تکمیل طرح‌های نیمه تمام تا ایجاد نشاط در روستاها

مروری بر اقدمات رئیس جمهور شهید در عرصه ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سید محرومان شهید آیت الله رئیسی به معنای واقعی رئیس دولت محرومان بود، گفت: نگاه و رویکرد دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهید به ورزش بسیار ویژه بود و این مهم باعث تغییر نگاه‌ها به استان در تمامی حوزه‌ها شد.

عباس شیبک در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکی از اقدامات بزرگی که در حوزه ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم انجام شد موضوع طرح‌های نیمه تمام است که رئیس جمهور شهید تاکید بر اتمام آنها داشت.

وی با بیان اینکه عدالت محوری و رفع مشکلات حوزه ورزشی رویکرد اصلی دولت سیزدهم است، ادامه داد: از ۱۲۰ طرح نیمه تمام ورزشی در سیستان و بلوچستان طبق تعهدی که داریم باید ۴۸ طرح را تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسانیم که در فاز اول، این طرح‌ها از شمال تا جنوب استان را در بر می‌گیرند.

با توجه به نقش ویژه ورزش در سلامت و نشاط اجتماعی افراد و جامعه، رویکرد دولت سیزدهم بر عدالت محوری و و عدالت ورزشی در نقاط مختلف استمدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تنوع در ایجاد زیرساخت، توجه به همه رشته‌های ورزشی، رعایت عدالت میان تمام استان‌های کشور بویژه روستاها، توجه به نیاز اهالی ورزش و حمایت از ورزش همگانی موجب شده بود در زمان رئیس جمهوری شهید آیت الله ابراهیم رئیسی ورزشکاران دغدغه‌ای به مراتب کمتر از دولت‌های قبل را تجربه کنند.

وی گفت: با توجه به نقش ویژه ورزش در سلامت و نشاط اجتماعی افراد و جامعه، رویکرد دولت سیزدهم بر عدالت محوری و و عدالت ورزشی در نقاط مختلف است.

شیبک ادامه داد: بودجه‌های ورزشی بسیار خوبی به سیستان و بلوچستان و هیات‌های ورزشی این استان در دولت سیزدهم تعلق گرفت که جهش بسیار خوبی به دنبال داشت؛ پیشرفت و رشد قهرمانان ورزشی در رشته‌های مختلف، برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها، رقابت در سطوح ملی و بین‌المللی باعث شد که ورزشکاران نام این استان پهناور را در کشور بدرخشانند که این به نگاه ویژه دولت سیزدهم برمی‌گردد.

وی تاکید کرد: سال گذشته ۵۰ زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید، که در سالجاری نیز حدود ۵۰ زمین دیگر در دستور بهره‌برداری قرار دارد؛ همچنین در سفری که به تهران و نهاد رئیس جمهوری داشتیم مصوب شد تا ۱۰۰ باب زمین چمن مصنوعی دیگر در دستورکار قرار گیرد و امیدواریم بتوانیم در سالجاری با تخصیص اعتبارات اولیه این مهم را به نتیجه برسانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نگاه ویژه دولت سیزدهم این بود که عدالت محوری و عدالت ورزشی در تمامی نقاط سیستان و بلوچستان به صورت یکسان انجام شود؛ بر این اساس به دنبال آن هستیم زمین چمن‌های مصنوعی در سایر بخش‌ها روستاها و شهرها اجرا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha