رئیس جمهور شهید در اخلاص و معرفت کم‌نظیر بود

مشهد-ایرنا- رییس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان گفت: آیت‌الله سید ابراهیم رییسی شهید جمهور در اخلاص و معرفت، فردی کم نظیر بود که بنده فردی را با چنین روحیه ای کمتر دیده بودم.

به گزارش ایرنا، محمدحسین روشنک روز پنجشنبه در حاشیه آیین تشییع پیکر آیت الله رئیسی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال‌ها پیش با وی آشنا بودم و به ایشان علاقه داشتم که بیشتر به حسن اخلاق و اخلاص در عمل‌شان مربوط می‌شود.

وی بیان کرد: زمانی که آیت‌الله رییسی عهده‌دار مسئولیت آستان قدس رضوی بودند، زیاد نزد وی می‌رفتم، بیشتر خاطراتم از ایشان مربوط به بهره برداری از خیابان "آیت الله واعظ طبسی" در مشهد است که به عقیده من اقدام مهمی در حوزه شهری به شمار می‌رفت.

رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی ادامه داد: آقای رییسی فردی پاک سرشت، متدین، ساده، سالم و یک خادم واقعی بود، حتی دشمنانش هم در سلامت سرشت وی تردید نداشتند، در صداقت و پاکی سرآمد بود.

روشنک اظهار کرد: آخرین دیدارم با آقای رییسی مربوط به سفر ایشان به کشور تاجیکستان می شود، در آن سفر چند نکته را در مورد روابط اقتصادی مورد تاکید قرار داد که مهمترین آن تقویت ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه بود، وی می‌گفت که "فکر نکنیم که همیشه باید با کشورهایی با اقتصاد بزرگ مراوده داشته باشیم، در این راستا نباید کشورهایی با اقتصاد خرد را کنار بگذاریم."

این فعال اقتصادی به جایگاه ولایت فقیه در مدیریت کشور ایران اشاره و بیان کرد: با وجود اینکه مردم کشورمان رییس جمهور خود را از دست داده‌اند، اما دلواپس آینده نیستند زیرا پشت‌شان به رهبر معظم انقلاب گرم می‌شود، اینجاست که به جایگاه ولایت فقیه پی می‌بریم.

وی اضافه کرد: به طور قطع اگر ایران ولایت فقیه را نداشت، با از دست رفتن چنین رییس جمهوری نگران آینده می‌شد و معلوم نبود چه مشکلاتی بوجود می‌آمد.

روشنک با اشاره به شهید "مالک رحمتی" که پیش از این قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بود، ادامه داد: ایشان نیز در زمان مسئولیت خود در آستان قدس در اخلاص و درستی کم نظیر بود و خلق و خویی نزدیک به آقای رییسی داشت.

شهید جمهور در اخلاص کم‌نظیر بود

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا (ع)، هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی»، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و ایشان به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله سیّد ابراهیم رییس‌الساداتی معروف به رئیسی ۶۴ ساله هشتمین رییس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسوولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

آیین تشییع پیکر آیت الله سیدابراهیم رییسی، شهید جمهور هم اکنون در خیابان امام رضا (ع) مشهد مقدس در حال برگزاری است و قرار است پیکر ایشان در حرم امام هشتم (ع) به خاک سپرده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha