پیکر خادم‌الرضا در جوار امام هشتم(ع) آرام گرفت/شام غریبان شهدای خدمت در میدان امام‌حسین(ع)

تهران - ایرنا - بعد از تشییع باشکوه و تاریخی پیکر شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان در سانحه هوایی امروز - پنجشنبه سوم خردادماه - رئیس جمهور محبوب کشورمان در حلقه مردم استان خراسان جنوبی قرار گرفت و اکنون پیکر مطهر به مشهد منتقل شده تا پس از تشییع در حرم مطهر رضوی آرام بگیرد.

به گزارش گروه سیاسی ایرنا، مردم ایران این روزها و به دنبال این حادثه تلخ اندوهگین هستند و در جای جای کشورمان مراسم سوگواری برگزار می کنند تا یاد و خاطره و خدمات بی دریغ رئیس جمهور را زنده نگه دارند و از تبریز تا مشهد این زنجیره اتحاد و همدلی امتداد پیدا کرده است تا در آخرین وداع با شهید جمهور و همراهان سنگ تمام بگذارند.

میدان امام حسین(ع) میزبان آئین شام غریبان شهدای خدمت+فیلم

پیکر رئیس‌جمهور شهید در حرم امام رضا (ع) آرام گرفت+فیلم

طواف پیکر رییس‌سادات و پیچیدن عطر ارغوان در حرم رضوی+فیلم

محشر در مشهد الرضا(ع)/ سوگواران رئیسی به نزدیکی حرم رضوی رسیدند

فیلم | خروش عظیم جمعیت عزادار در بدرقه رئیس‌جمهور شهید به سمت آرامگاه ابدی

مشایعت میلیونی خادم خورشید تا خانه ابدی + فیلم

فیلم | نمایی از حضور مردم در آیین تشییع شهید جمهور در مشهد

آمدم ای شاه پناهم بده...

حماسه قدرشناسی در مشهد/ جمعیت میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید جمهور

اکنون مشهد مقدس پس از چشم‌انتظاری چندروزه برای خادم‌الرضا، شهید جمهور، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، برای پیشواز از پیکر پاک او آغوش گشوده است تا فرزند محبوب خود را تا خانه ابدی‌اش در جوار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) مشایعت کند.

هزاران نفر از مردم مشهد و استان خراسان رضوی به همراه زائران و مجاوران بارگاه منور امام مهربانی‌ها، حضرت رضا (ع) از ساعت ها پیش به انتظار نشسته‌اند تا با چشمان اشک بار و دل‌های پر از درد و آه فراق برای آخرین بار با رئیس جمهور محبوب خود وداع کنند.

مردم مشهدالرضا، دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی و نیز استان‌های همجوار امروز حماسه‌ای دیگر از حضور خود را بر تارک تاریخ این سرزمین خلق کردند و حتی ساعاتی پیش از آغاز رسمی مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور شهید، با حضور گسترده و کم سابقه خود، خیابان‌های مشهد را مملو از جمعیت کرده اند.

قدردانی امام جمعه بیرجند از حضور حماسی مردم در تشییع شهید جمهور

حماسه قدرشناسی مردم خراسان جنوبی + فیلم

همدلی اهل تسنن و تشیع در فراق شهید جمهور

مردم خراسان جنوبی در تشییع پیکر شهید جمهور سنگ تمام گذاشتند

وداع تاریخی با شهید جمهور در بیرجند/ خداحافظ ای داغ بر دل نشسته

انبوه جمعیت در بلوار پاسداران بیرجند + فیلم

سید محرومان در آغوش مردم خراسان جنوبی + فیلم

تشییع تاریخی شهدای خدمت در بیرجند

پیکر مطهر آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از تشییع تاریخی در شهرهای تبریز، قم و تهران روز پنجشنبه سوم خرداد در آغوش مردم خراسان جنوبی قرار گرفت تا مردم دیار خاوران میزبان آخرین سفر استانی رئیس جمهور شهید باشند.

هواپیمای حامل پیکر آیت الله رئیسی و ۲ تن از همراهان صبح امروز در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، جایی که شهید جمهور ۸۸ روز قبل آخرین بار وارد این استان شد، به زمین نشست و مردم خراسان جنوبی در انتظار رئیس جمهور شهید و نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری هستند تا ناباورانه و در شوکی بزرگ با خادم الرضا وداع کنند.

پیکر آیت الله رئیسی در میان حزن و اندوه مسئولان و مقامات استانی با همراهی شماری از اعضای دولت، شخصیت‌ها و مهمانان کشوری مورد استقبال قرار گرفت و پس از ادای احترام به سمت مسیر تشییع در شهر بیرجند منتقل شد و پیکر شهید آیت الله رئیس جمهور پس از بدرقه تاریخی مردم برای تشییع و تدفین راهی شهر مقدس مشهد و حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) شد.

مراسم تشییع پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز امروز - سوم خردادماه - با حضور مقامات و مدیران ارشد دستگاه دیپلماسی در میدان مشقِ این وزارتخانه برگزار شد.

پس از این مراسم، پیکر شهید امیرعبداللهیان به حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی (ع) منتقل و در آن محل به خاک سپرده شد.

آغوش باز قبله تهران برای میزبانی از شهید خدمت +فیلم

وداع با دیپلمات مقاومت در میدان مشق 

فیلم/آستان حضرت عبدالعظیم حسنی میزبان شهید امیر عبداللهیان/ اقوام شهید چه گفتند؟

فیلم/ مزار شهید امیر عبداللهیان در آستان عبدالعظیم حسنی آماده شد/ بازدید مخبر

فیلم /مخبر درآستان عبدالعظیم دستوراتی درباره مزار شهید امیرعبداللهیان صادرکرد/آغاز مراسم

حضور محمد مخبر مدیر قوه مجریه در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی علیه السلام و بازدید از روند آماده سازی مزار شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه شهید کشورمان

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز از ساعت ۹.۳۰ دقیقه امروز از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز برگزار و سپس برای تدفین به گلزار شهدای وادی رحمت تبریز انتقال می‌یابد. مراسم ترحیم و شام غریبان امام جمعه تبریز از ساعت ۱۶.۳۰ تا ۱۹ همان روز در مصلی تبریز منعقد می‌شود.

گزارش کامل این آیین در مطلب تجدید بیعت با خط ولایت/ آیت الله آل هاشم با مردم و برای مردم بود قابل مشاهده است.

امروز همچنین پیکر مطهر شهید سرگرد «بهروز قدیمی» از همراهان رئیس جمهور شهید در سانحه بالگرد بر دستان مردم قدرشناس و ولایت مدار زنجان و ابهر تشییع و در روستای زادگاهش تدفین می‌شود.  

جزئیات برگزاری این مراسم در عطر شهید قدیمی در پایتخت‌ِ شور حسینی قابل مشاهده است.

همچنین امروز پیکر شهید سرتیپ سیدطاهر مصطفوی از شهدای همراه شهید جمهور آیت الله سیدابراهیم رئیسی همزمان با سالروز آزادی خرمشهر با حضور جمع کثیری از مقامات لشکری ، همرزمان ، عاشقان شهدا و خانواده شهید در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha