امام جمعه اهل سنت بندرعباس: سوگوار غم از دست دادن رییس جمهورمان هستیم

بندرعباس - ایرنا - امام جمعه اهل سنت بندرعباس در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله رئیسی، رییس جمهور فقید کشورمان و همراهانش، گفت: همه سوگوار غم از دست دادن شهید جمهور کشورمان هستیم.

به گرازش ایرنا، شیخ یوسف جمالی روز چهارشنبه در این مراسم که با حضور علمای شیعه و اهل سنت هرمزگان و جمعی از مردم و مسئولان استانی در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس برگزار شد، با تسلیت از دست دادن این شخصیت بزرگ و با اشاره به اینکه مرگ جزئی از وجود انسانی است که در دین اسلام وارد شدن به مرحله دیگری از زندگی می‌باشد، افزود: هر شخصیتی جایگاه خود را دارد و برگزاری چنین مراسمی نیز به پاس خدمتگزاری از آیت‌الله رئیسی در زمان ریاست جمهوری ایشان برگزار شد.

وی در ادامه به تاثیرگذاری رئیس جمهور فقید کشورمان در عرصه بین‌المللی پرداخت و افزود: رسانه‌ها از لحظه وقوع حادثه به این موضوع پرداختند و همه دنیا به خاطر اهمیت کشور ما چشم به این اتفاق و تشییع پیکر رئیس جمهور فقیدمان دارند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با اشاره به جایگاه کشورمان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در حساس‌ترین موقعیت، خیال همه را از آینده کشور پس از این حادثه آسوده کرد و اعلام داشت که کشور به ثبات خوبی رسیده است و مردم نگران آینده کشور نباشند و خدمت رسانی بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب در حساس‌ترین موقعیت، خیال همه را از آینده کشور پس از این حادثه آسوده کرد و اعلام داشت که کشور به ثبات خوبی رسیده است و مردم نگران آینده کشور نباشند و خدمت رسانی بدون وقفه ادامه خواهد داشت.شیخ جمالی برگزاری این مراسم را نوعی از اتحاد و همدلی در هرمزگان یاد کرد و گفت: برگزاری چنین مراسمی در استانی که جمعیت آن از نظر مذهبی تلفیقی است، نشان از سلامت امت اسلامی است و می‌توان به عنوان یک الگو معرفی کرد که ما در پی اتحاد امت اسلامی هستیم و در غم و شادی در کنار همدیگر هستیم و با هم خواهیم بود و تمام مشکلات را با هم حل می‌کنیم.

پیگیری مسائل مردم، همواره مورد تاکید آیت الله رئیسی بود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این مراسم گفت: پیگیری مسائل مردم، همواره مورد تاکید آیت الله رئیسی بود و در عمل نیز آن را به اثبات رساند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده به بیان خاطراتی از سفر آیت الله رئیسی به استان هرمزگان پرداخت و اخلاق مداری را از خصوصیات بارز شهید رئیسی یاد کرد.

مردمی و ولایتمداری از ویژگی‌های بازر شهید رئیسی است

امام جمعه اهل سنت بندرعباس: سوگوار غم از دست دادن رئیس جمهورمان هستیم

استاندار هرمزگان نیز با قدردانی از برگزاری این مراسم در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس، اخلاص، مردمی، ولایتمداری را از جمله ویژگی‌های بارز شهید رئیسی یاد کرد و گفت: آیت الله رئیسی حرف‌هایش در خفا و آشکار یکی بود که نه تنها در دوران رئیس جمهوریش بلکه پیش از این مسئولیت نیز چنین خصوصیتی داشت.

مهدی دوستی افزود: شهادت می‌دهم تمام روش و منش شهید رئیسی پایبندی به اخلاق، اصول دین و صداقت بود و ایشان نماد «اشدا علی الکفار و رحما بینهم» بود و در برابر آمریکایی قاطع و محکم بود و در برابر مردم خودش در نهایت افتادگی قرار داشت.

وی تاکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری که خیلی‌ها برای رای بیشتر، اخلاق را کنار می‌گذارند، شهادت می‌دهم به عنوان سخنگوی ستاد آیت الله رئیسی که ایشان حتی روی تکذیبیه‌ها و بیانیه‌ها هم حساس بودند که چیزی خلاف واقع ذکر نشود و واقعا هیچ لحظه‌ای ندیدم که برای رای بیشتر یا مقام بالاتر اخلاق را زیر پا بگذارند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس جمهور شهیدمان، باز تعریف واژه‌ها بود؛ آیت الله رئیسی نشان داد می‌توان سیاستمدار بود و در اوج صداقت زیست؛ او نشان داد می‌توان با مردم در نهایت رافت برخورد کرد و پیش پای پایین‌ترین اقشار جامعه زانو زد و همزمان در اوج اقتدار مقابل همه جبهه کفر ایستاد.

آیت الله رئیسی نشان داد می‌توان با مردم در نهایت رافت برخورد کرد و پیش پای پایین‌ترین اقشار جامعه زانو زد و همزمان در اوج اقتدار مقابل همه جبهه کفر ایستاد.دوستی گفت: آیت الله رئیسی با افتخار درد و نام ملت فلسطین و غزه را فریاد زد و از هر فرصتی برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین استفاده کرد.

وی با اشاره به حضور آیت الله رئیسی در سازمان ملل نیز خاطرنشان‌کرد: آیت الله رئیسی از فرصت خود در سازمان ملل برای دفاع از قرآن استفاده کرد و تمام آزادی بیان پوشالی غرب را به چالش کشید.

دوستی یادآور شد: آیت الله رئیسی سه سفر به استان هرمزگان داشتند و در طول سفر تمام دغدغه ایشان مردم بود و با غیرت خاصی مسائل مردم را پیگیری می‌کردند.

وی همچنین با تسلیت شهادت استاندار شهید آذربایجان شرقی افزود: شهید رحمتی واقعا فردی متدین و معتقد بود و همین دیانت ایشان موجب شد که بتواند به مقام شهادت برسد و با وجود اینکه ایشان مدت کوتاهی در مقام استاندار بودند بتوانند رضایت خداوند را جلب کنند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: اتفاقی در این سطح اگر در هر کشوری می‌افتاد؛ می‌توانست سبب زلزله‌های سیاسی شده و جنگ‌های داخلی را به راه بیاندازد اما به برکت ولایت فقیه کشور در امنیت و آرامش قرار دارد و فرآیند خدمت به مردم ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، ‌هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح «سد قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha