مدیریت جهادی و متعهد به ارزش‌های انقلاب در اولویت برنامه‌های سکاندار اجرایی کشور باشد

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه مدیریت‌ حکومت اسلامی باید بر مبنای مدیریت جهادی و با تاکید بر جهاد تبیین و در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب باشد، گفت: مدیریت جهادی و متعهد بودن به ارزش های انقلابی باید در اولویت برنامه‌های سکاندار اجرایی کشور باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: سکان اجرایی کشور را باید به دست فردی سپرد که ضمن داشتن اعتماد به نفس و اعتماد به توانمندی ها و ظرفیت های کشور، خلاق و نوآور هم باشد و کار تشکیلاتی و گروهی را سرلوحه خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کشور با برجام و چشم دوختن به خارج‌ حل نمی‌شود؛ هرچند که روابط بین المللی را هم باید حفظ کنیم، بیان کرد: مدیریت جهادی باید اعتماد به ظرفیت های داخلی باشد و توجه داشته باشیم که در بحران بتواند مدیریت کند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: از ویژگی ها و مولفه های دولت انقلابی و در تراز انقلاب، این است که باید مدیریتش، مدیریت جهادی باشد و در حل مسائل‌ کشور و مردم، خستگی ناپذیر باشد.

عبادی زاده همچنین با اشاره به اینکه وضعیت جوانی جمعیت کشورمان مطلوب نیست، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها بر افزایش و جوانی جمعیت تاکید کردند که همه باید در این مسیر تلاش کنیم.

وی گفت: باید مواظب باشیم که در سیاه چاله پیری نیافتیم، چرا که کاهش جمعیت هزینه های جبران ناپذیری از جمله کاهش حمایت های مالی و بهداشتی از سالمندان، کاهش قدرت جهادی و علمی و حتی کاهش امنیت ملی را بدنبال دارد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته جهادکشاورزی، به مدیران و تلاشگران این عرصه توصیه کرد: هرچند آمارها نشان می دهد که وضعیت کشاورزی و شیلاتی استان مان نسبت به سال های گذشته بهتر شده است اما مهم ترین مسأله در بحث شیلات، اولویت پرورش آبزیان و دادن مجوز صید و صیادی به بومیان و کسانی که با صید و صیادی آشنایی دارند، باشد.

عبادی زاده همچنین به مشکل در سهمیه آب کشاورزان اشاره کرد و گفت: سهمیه بندی آب در زمان خشکسالی و تنش آبی حق است اما از طرفی باتوجه به شرایط اقلیمی و گرمای هرمزگان، نداشتن آب موجب خشک شدن و از بین رفتن درختان و باغات می شود که می طلبد مسوولان آب منطقه ای و جهادکشاورزی با حضور کارشناسان مربوطه و صاحبان و ذی نفعان مسائل آبی را کارشناسی کرده و به وزراتخانه اعلام کنند که قطعا در میزان سهمیه بندی آب تجدیدنظر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha