روایت فعال دانشجویی از دیدار با آیت‌الله رئیسی؛ با لبخند به گلایه‌ها پاسخ می‌داد

تهران- ایرنا- دبیر کل اسبق جامعه اسلامی دانشجویان با بیان مثالی از روحیات آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی گفت: در مواقعی کنش و برخورد ایشان با دانشجویان به گونه‌ای بود که گویی سال‌ها با آن جمع دانشجویی دوستی و رفاقت داشت.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند. این حادثه ملت ایران و اقشار مختلف را در سوگ فرو برد و همزمان برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را ضروری کرد.

شهید آیت‌الله رئیسی همواره اهتمام زیادی به ملاقات و هم‌سخنی با جمع‌های دانشگاهی داشت و طی مدت ریاست‌جمهوری خود بارها یا مهمان دانشگاه‌ها شد یا در مواردی از جمع‌های دانشجویی میزبانی کرد.

گزارشی از این دیدارها را اینجا بخوانید.

روایت فعال دانشجویی از دیدار با آیت‌الله رئیسی؛ با لبخند به گلایه‌ها پاسخ می‌داد

متین منتظمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، در مورد روحیات آیت‌الله رئیسی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و کنشگران دانشجو اظهارداشت: چند سالی بود که کشور گرفتار بی‌تدبیری و ناامیدی در عرصه‌های مختلف ملی و بین المللی شده بود و تحول در عرصه‌های متعدد بیش از پیش احساس می‌شد.

وی افزاد: با فرارسیدن انتخابات ۱۴۰۰ خون تازه‌ای در رگ های جامعه جاری شد و مردم با امیدواری به سوی حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی حرکت کردند. بی شک در مدتی که شهید آیت‌الله رئیسی مسئولیت دولت جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت، بدون خستگی و بی‌وقفه سعی در رفع مشکلات مردم و آواربرداری‌های ایجاد شده داشت.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: خصلت‌های شخصی رئیس جمهور شهید موجب شده بود تا اخلاق محوری در راس کار دولت سیزدهم قرار گیرد. سید ابراهیم رئیسی بدون توجه به حرف و حدیث‌ها و بدون طعنه و کنایه در تلاش برای رفع مشکلات کشور و حل مسائل مردم بود و درکنار آن با جدیت و بدون خستگی مسائل را پیگیری می‌کرد.

با لبخند به گلایه‌ها پاسخ می‌داد

وی با اشاره به دیدارهای رسمی و غیررسمی خود با رئیس جمهور شهید، گفت: به جرات می‌توانم اذعان کنم که ایشان با دقت به تمام نکات ارائه شده گوش کرده و حتی یادداشت برداری می کردند و با طمانینه و آرامش به سوالات پاسخ می‌دادند و اگر انتقادی را وارد می دانستند؛ می‌پذیرفتند و برای رفع آن تلاش می کردند.

دبیر کل اسبق جامعه اسلامی دانشجویان اظهارداشت: در مواقعی کنش و برخورد ایشان با دانشجویان به گونه‌ای بود که گویی سال ها با آن جمع دانشجویی دوستی و رفاقت داشت.

سال ۹۶ در اولین دیدار رسمی با ایشان و پس از ایام انتخابات ریاست جمهوری صحبت‌های متعدد و مهمی را مطرح کردم و حتی در جاهایی گلایه‌های تندی نیز داشتم. اما لبخند ایشان و پاسخ هایی که به هر یک از سوالات دادند نشان می‌داد صبر، مقاومت و حوصله آیت‌الله رئیسی و در راس آن اخلاق ایشان می‌تواند راه چاره‌ای برای حل مشکلات کشور باشد.

منتظمی گفت: وقتی این خصایص ایشان با تدبیر، تلاش خستگی ناپذیر و درایتشان عجین می‌شد، می‌توانست از سد مشکلاتی که ایجاد شده بود، گذر کند و آن را به افق روشنی که داشت هدایت کند. باور دارم که حضور سید ابراهیم رئیسی پس از هشت سال بی‌تدبیری و موج ناامیدی، توانست روزنه‌های امید را در بدنه جامعه ایجاد کند.

این فعال دانشجویی گفت: مردی که خود از میان مردم و جامعه برخواسته بود، مستضعف را می‌شناخت و با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب عجین بود توانست امید و نشاط را به جامعه بازگرداند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha