استاد دانشگاه شیراز: شهید آیت‌الله رئیسی آغازگر اقدامات زیربنایی مهمی بود

شیراز – ایرنا – استاد دانشگاه شیراز گفت: شهید آیت‌الله رئیسی در سه سال فعالیت دولت سیزدهم اقدامات زیربنایی و مهمی را آغاز کرد که آثار آن از هم اکنون نیز تا اندازه‌ای نمایان شده است.

سعید زاهدزاهدانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: به عنوان ناظر اجتماعی انتظار داشتیم با تداوم این اقدامات در سال‌های بعدی فعالیت دولت، همه مردم به به اثرگذاری این زیربناهایی که بنا گذاشته شد، پی ببرند و متوجه شوند که چقدر خدمتگزار خوبی داشتند.

وی افزود: با این حال موج همدلی و قدرشناسی در زمان شهادت ایشان، نشان داد که مردم پیش از آنچه پیش بینی می‌شد، قدر زحمت‌های او را شناخته اند.

استاد جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز ادامه داد: به دنبال این شهادت شاهد همدلی مردم هستیم و حتی افرادی با خط و مشی‌های سیاسی متفاوت و افرادی که عملکرد او را مورد انتقاد قرار می‌دادند نیز متوجه شدند که آیت‌الله رئیسی خدمتگزاری صدیق بود.

زاهدزاهدانی عنوان کرد: از مهمترین اقدامات شهید آیت‌الله رئیسی کنترل تورم بود؛ متاسفانه دولت سیزدهم در آغاز کار با موج تورمی مواجه بود که بسیاری از کنترل آن نا امید بودند.

وی بیان کرد: با این حال آیت‌الله رئیسی موفق شد آن را کنترل و شدت آن را کم کند و امیدواریم این روند با همان نیت خیر و پاکی که رئیس جمهور شهید داشت، ادامه یابد.

استاد دانشگاه شیراز اظهار کرد: امید است دولت آینده نیز در مسیر تداوم سیاستهایی که پایه‌گذاشته شد، حرکت کند.

اخلاص و مدیریت جهادی، رمز محبوبیت شهید جمهور

زاهدزاهدانی گفت: به نظر می‌رسد اخلاص و مدیریت جهادی آیت‌الله رییسی بیش از همه مورد توجه و قبول مردم قرار گرفته و قابل مشاهده است.

زاهدزاهدانی گفت: به نظر می‌رسد اخلاص و مدیریت جهادی آیت‌الله رییسی بیش از همه مورد توجه و قبول مردم قرار گرفته و قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر اخلاص و مدیریت جهادی، تابع سیاست‌های ولی فقیه بودن از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله رییسی بود و این ویژگی اهمیت بالایی دارد؛ چرا که ولی فقیه با اشراف کامل به ابعاد مختلف، مسئولیت طراحی سیاست‌های کلان را دارند و بسیار دقیق و حساب شده این سیاست‌ها را بیان می‌کنند.

استاد دانشگاه شیراز گفت: آیت‌الله رییسی تابع این سیاستها بود و کارگزاران دولت او نیز برای اجرای این سیاست‌ها پیگیری می‌کردند، در حالی که در گذشته بسیار مشاهده می‌شد که در سطح بالا سیاستگذاری انجام می‌شود اما در سطح کارگزاران مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

زاهدزاهدانی گفت: این ضایعه پیگیری نکردن رهنمودهای رهبری از سوی کارگزاران، در دولت سیزدهم کم شده بود.

ایران اسلامی حوادث این چنینی کم نداشته است

استاد دانشگاه شیراز با تقاضای صبر برای ملت ایران از درگاه خداوند بزرگ، یادآور شد: ایران حادثه‌های تلخ و اینچنینی کم نداشته اما مردم مقاوم و انقلابی آنها را گذرانده و این بار نیز این سانحه ناراحت کننده را هضم می‌کند.

وی اظهار کرد: امیدواریم در ادامه نیز مسئولان کاروان انقلاب اسلامی را با موفقیت به پیش ببرند تا به سرمنزل مقصود خود که همان تمدن نوین اسلامی است، برسد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه «ورزقان» استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی‌الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.
حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.
آیین وداع و تشییع پیکر پاک و مطهر شهید آیت الله دکتر رئیسی و شهدای خدمت روز گذشته با حضور جمعیت گسترده مردم ولایتمدار در استان های آذربایجان شرقی و قم برگزار شد و امروز نیز با حضور مردم قدرشناس پایتخت ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha